نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی و طرح‌های هادی از محل واردات خودرو موافقت کردند.

تخصیص سه هزار میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی

به گزارش قدس آنلاین، در نوبت بعد از ظهر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد «علی اصغر خانی» نماینده مردم شاهرود به نمایندگی از کمیسیون عمران برای الحاق به ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد که نمایندگان موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد، ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ (موضوع بند الحاقی یک تبصره ۷) به طور مساوی به بهسازی راه های روستایی و طرح های هادی روستایی اختصاص می یابد.

خانی پیش از رای گیری در توضیح این پیشنهاد گفت: در پیشنهاد کمیسیون مطرح شده از درآمدهای ناشی از واردات خودرو، مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای راه های روستایی و طرح هادی روستایی هزینه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ۶۲ هزار روستا در کشور وجود دارد که همه این روستاها در موضوع راه و دیگر مسائل مشکل دارند و در حقیقت ۵۲ درصد راه های داخل روستاهای کشور با مشکل مواجه است.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه به رغم گذشت ۴۳ سال از انقلاب اما هنوز در برخی از روستاها مردم در خاک زندگی می کنند، اظهار داشت: در زمان هایی که به نمایندگی از کمیسیون عمران در روستاها حاضر می شدیم از شرایط و وضعیت آنها خجالت زده شدیم.

وی با بیان اینکه چرا بین شهر و روستا تبعیض غائل شد، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این موضوع مغفول مانده و اگر با این پیشنهاد موافقت شود سبب کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها خواهد شد.

«سیدحمیدپورمحمدی» نماینده دولت در مجلس در موافقت با این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد دو اصل را مدنظر قرار می دهد. نخست اینکه پول را به جای هزینه جاری در بخش عمران هزینه کنیم و دوم اینکه مناطق روستایی را در بخش عمران مورد توجه قرار دهیم که این موضوع سبب موافقت دولت با این پیشنهاد شده است.

«رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق هم در موافقت با این پیشنهاد اظهار داشت: هنوز ۵۱ درصد راه های روستایی تعیین تکلیف نشدند که سبب می شود کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد موافق باشد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.