مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد به زیر ۵۰ درصد رسیده است که این امر خطرناک است و شرایط را شکننده می‌کند.

 رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند که این تعداد مجموع بیماران بستری را  به ۷۳۲ نفر می‌رساند. از این تعداد ۱۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کووید بستری هستند. 

وی افزود: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری هستند و مجموع بستری‌ها به ۵۶۵ نفر می‌رسد. از این تعداد۱۵۷ نفر در بخش مراقب‌های ویژه کووید بستری شدند. میزان فوتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تک رقمی شده است. 

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: خوشبختانه تعداد بسترهای در بخش مراقب‌های ویژه به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است که این اتفاق خوشحال کننده است و امید داریم این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد. 

پهلوان گفت: مراجعه کنندگان سرپایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند کاهشی داشته است به گونه‌ای که مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها ۵۰۸ نفر و تعداد افراد مراجعه‌کننده به مراکز جامع سلامت به ۳۲۶ نفر رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی آمار بستری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه خواهد داشت، ادامه داد: در حال حاضر  در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لحاظ واکسیناسیون دوز اول و دوم در شرایط مطلوبی قرار داریم، اما واکسیناسیون دوز سوم ۳۳.۳ درصد است که این آمار متاسفانه پایین است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اگر بخواهیم شرایط چند ماه آینده به همین منوال ادامه داشته باشد به ایمنی جمعی بالایی نیاز است که با انجام واکسیناسیون دوز سوم محقق می‌شود. 

وی اضافه کرد: در پیک ششم واکسیناسیون سبب شد بتوانیم در برابر امیکرون مقاومت خوبی داشته باشیم، به همین منظور مردم باید برای تزریق دوز سوم هرچه سریعتر اقدام کنند تا دیگر شاهد شرایط سخت کرونایی در استان نباشیم. 

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد به زیر ۵۰ درصد رسیده است که این امر خطرناک و شرایط را شکننده می‌کند. به همین جهت از مردم خواستاریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به خصوص با ورود زائران به مشهد ادامه‌دهنده این روند کاهشی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.