معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: زکات بهترین مسیر برای محرومیت‌زدایی و ارتقای رفاه نیازمندان در سطح جامعه است.

 تاثیر پرداخت زکات در محرومیت زدایی/سوق دادن مددجویان به سمت توانمندسازی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از کمیته امداد خراسان رضوی، جشنواره زکات در ۲۱ روستای خلیل‌آباد از آبان‌ماه ۱۴۰۰ کلید خورد و امروز اختتامیه آن با حضور معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ، مسئولان  استان خراسان رضوی ، محلی  و نیکوکاران برگزار شد. در این مراسم از ۴۲ مودی برتر زکات و ۲۰۴ عضو شاغل در ۲۱ مرکز نیکوکاری شهرستان خلیل آباد نیز تجلیل شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد  در این مراسم با تاکید بر نقش زکات در توانمندسازی مددجویان  اظهار کرد : مردم در صف اول پرداخت زکات هستند و افتخار کمیته امداد این است که مددجویان را به سمت توانمندسازی و عزت سوق می‌دهد.

حبیب الله آسوده زکات را  بهترین راه برای محرومیت‌زدایی و ارتقای رفاه نیازمندان دانست و ادامه داد: ۲۱ مرکز نیکوکاری با محوریت امام جماعت، مردم و مساجد در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری متعلق به مردم است و در واقع با این امر تحکیم جریان‌سازی خیر ، احسان و تصدی‌گری مردم بر امور خیر را شاهد هستیم.

 وی به برگزاری جشنواره زکات از آبان ماه امسال در شهرستان خلیل‌آباد اشاره کرد و گفت: با همراهی مردم، علما و مسئولان در همه روستاهای این شهرستان یک مرکز نیکوکاری تخصصی با عنوان «مرکز نیکوکاری، زکات و توانمندسازی» ایجاد و پرچم اصحاب زکات در میدان اصلی روستا نصب شد.

*نقش مشارکت های مردمی در فقر زدایی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی  نیزدر این مراسم گفت: جشنواره زکات به منظور برافراشته شدن عَلَم زکات در ۲۱ روستای خلیل آباد از آبان ماه ۱۴۰۰ کلید خورد که امروز اختتامیه آن با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مسئولان محلی، استانی و کشوری و نیکوکاران برگزار شد.

رضا سلم آبادی با اشاره اینکه مردم در مناسبت ها و ایام مختلف همیشه نیازمندان را یاری می کنند، ادامه داد: تورم اقتصادی و کاهش نزولات آسمانی بر درآمد زکات تاثیر داشته است اما خوشبختانه از زمان شیوع کرونا شاهد افزایش درآمد مشارکتهای مردمی به این نهاد و  رشد چند برابری بوده ایم.

وی از احیای پرداخت فریضه زکات از حدود ۱۵سال گذشته گفت و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مودیان نیکوکار در شهرستان خلیل آباد ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب خود را به کمیته امداد پرداخت کردند که در امور محرومان هزینه شد.

سلم آبادی با اشاره به اینکه در شهرستان خلیل آباد فرصتی فراهم شده که مردم با محبت به یکدیگر کمک می کنند، ادامه داد: حوائج و نیاز مردم در این شهرستان با دستان نیکوکاران و مودیان زکات به خوبی رفع شد و امیدوارم این امر به رفع کامل فقر منجر شود.

وی به اصلاح ساختار کشور به منظور کاهش فاصله طبقاتی اشاره داشت و افزود: در فقر موجود در کشور، کمیته امداد نقشی ندارد چون فقر در جای دیگر تولید می شود و تسهیلگری و رفع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به معرفی شهرستان خلیل آباد به عنوان معین اقتصادی در سال ۹۸ یاد کرد و گفت: خوشبختانه از سال۹۸ تاکنون استعدادها و ظرفیت های شهرستان خلیل آباد بالفعل شده و امیدوارم با انجام اقدامات اینگونه بتوانیم در علاوه بر افزایش درآمد مشارکتهای مردمی به نفع نیازمندان، شاهد کاهش فقر و فقرزدایی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.