وزیر خارجه تشکیلات خودگردان «عادی‌سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل» را گامی مفید برای مسأله فلسطین خواند.

استقبال رام‌الله از تقویت روابط آنکارا و تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته  گذشته(۱۸ اسفند ۱۴۰۰) پس از ۱۳ سال قطع ظاهری روابط آنکارا و تل‌آویو وارد ترکیه شد.

در همین ارتباط، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در گفت‌وگو با شبکه‌ای ترکیه‌ای مدعی شد: «عادی‌سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل» اقدامی مفید برای مسأله فلسطین است.

وی افزود: از این اقدام ترکیه غافلگیر نشدیم و از آن استقبال می‌کنیم زیرا به فلسطینی‌ها به‌ویژه در شهر قدس و در ماه رمضان پیش رو کمک خواهد کرد.

المالکی تصریح کرد: همتای ترکیه‌ای‌اش «مولود چاووش اوغلو»، را در جریان همه تحولات قرار داده و گفته احتمالا در آوریل آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد؛ تحرکات ترکیه به حساب فلسطینی‌ها نخواهد بود.

وی ادامه داد: ترکیه‌ای که توانست اوکراینی‌ها و روس‌ها را دور یک میز جمع کند ممکن است بتواند ما و اسرائیلی‌ها را نیز سر یک میز بیارود؛ ما از هر دعوت پنهان و آشکاری برای نشستن با اسرائیل بر سر یک میز استقبال می‌کنیم.

المالکی درباره مسأله اوکراین هم گفت: ما کشور نیستیم و نمی‌توانیم موضعی در حمایت از یک طرف علیه طرف دیگر داشته باشیم و ما با هر دو طرف رابطه داریم.

این اظهارات ریاض المالکی در حالی اعلام می‌شود که گروه‌های مختلف فلسطینی به شدت به اقدام ترکیه در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

گفتنی است؛ در پی سفر هرتزوگ به آنکارا هیئت علمای فلسطین در واکنش تأکید کرد: «از مهمترین نمودهای حمایت از فلسطین و ملت آن، کنار گذاشتن هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان بخشیدن به آن است، نه تقویت آن».

این سازمان همچنین خطاب به ترکیه، هشدار داد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطری علیه امت اسلام و است و برای ترکیه نیز خطرناک است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.