نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقبول ترین عمل در نیمه شعبان، حمایت از محرومان است.

آیت الله علم الهدی: مقبول ترین عمل نیمه شعبان، حمایت از محرومان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه مهدویت استان خراسان رضوی گفت: هر عملی که در تاریخ این انقلاب با درون مایه عشق و اخلاص انجام شده، ثمرات چشمگیر و برکات بسیاری به دنبال داشته است که یک نمونه از این برنامه‌های مخلصانه، سنت حسنه راهپیمایی مردمی نیمه شعبان در مشهدالرضا (ع) است که پس از سال‌ها، هم‌اکنون با استقبال پرشور مجاوران مؤمن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی راهپیمایی روز نیمه شعبان در مشهد به عنوان یک سنت پسندیده، مورد توجه و عنایت امام رضا (ع) خواهد بود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: این که مردم مشهد در این روز عزیز از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی به راه می‌افتند، یک حرکت نمادین مبتنی بر فلسفه همراهی با نهضت امام زمان (عج) در مسیری است که ائمه اطهار (ع) و ارواح مطهره شهدا آن را برای ما ترسیم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: باید یک هسته متمرکز مردمی برای بزرگداشت روز نیمه شعبان تشکیل شود تا مبادا برپایی این راهپیمایی و گرامیداشت این روز بزرگ محدود به چند سازمان و نهاد مختلف باقی بماند. مردم متولی تکریم روز ولادت امام زمان (عج) هستند و باید از این اصل اساسی پاسداری کرد.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکثر برادران و خواهران ما که در مناطق حاشیه شهر مشهد ساکن هستند، حتی از تأمین معیشت و مایحتاج ضروری زندگی خود عاجزند و از آن جا که این روز عزیز به نام روز مستضعفین نامگذاری و اطعام مؤمنین در عید غدیر و نیمه شعبان بسیار توصیه شده است، اعضای محترم ستاد بزرگداشت روز نیمه شعبان باید برنامه‌ریزی‌های خاص و متمرکز برای تکریم و اطعام این عزیزان را در دستورکار داشته باشند.

امام جمعه مشهد افزود: در این راستا، اگرچه جامعه و مردم نیز تکالیفی دارند و حتی با نذورات و وجوهات نقدی از همشهریان کم برخوردار خود حمایت می‌کنند، اما این مشارکت مردمی تکلیف و وظیفه اصلی را از دوش نهادها و سازمان‌های مسئول ساقط نمی‌کند. یکی از کارکردهای ستاد بزرگداشت نیمه شعبان نیز می‌تواند ناظر بر همین ایجاد همگرایی و به میدان آوردن نهادها برای محرومیت‌زدایی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.