معاون سیما در خصوص تدارک تلویزیون برای برنامه‌های ایام نوروز گفت: برنامه‌هایی که برای نوروز ۱۴۰۱ تهیه و تولید شده، مجموعه‌ای از کارهای متفاوت و متنوعی است که علاوه بر ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی و افزایش دانش و آگاهی‌های عمومی، وجه طنز و سرگرمی، از وجوه غالب این برنامه‌ها خواهد بود.

سال جدید، عصر جدید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاه‌آبادی تصریح کرد: دکتر حمید شاه‌آبادی ادامه داد: طراحی سیما در نوروز ۱۴۰۱ به گونه‌ای است که در ساعات مختلف و به‌ویژه ساعات پربیننده تلویزیون پیشنهادهای مختلفی در هر ساعت از شبانه‌روز روبه‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
شبکه یک، برنامه تحویل سال خود را با «فرمول یک» و اجرای علی ضیاء از روز یکشنبه ۲۲اسفند روی آنتن برده و در طول هشت شب با میزبانی چهره‌های مردمی، مهمان نوروزی خانه‌های مخاطبان است.
عیدانه «عمو پورنگ» با اجرای داریوش فرضیایی از عید نیمه‌شعبان تا سال تحویل ۱۴۰۱ به صورت زنده از شبکه دو تماشایی می‌شود. پخش فصل سوم «عصرجدید» با اجرای احسان علیخانی با مخاطبان علاقه‌مند خود خواهد بود. معاون سیما همچنین تصریح کرد: شبکه چهار، در برنامه تحویل سال و برای نخستین‌بار در برنامه «چرخ» جایزه تولید علم را با هدف ترویج علم پخش خواهد کرد. «بهار جان» شبکه پنج هم از روزهای آخر اسفندماه با اجرای مصطفی امامی به صورت زنده به استقبال نوروز ۱۴۰۱ می‌رود و اوقات دلنشینی را در ساعات تحویل سال رقم می‌زند.
دکتر شاه‌آبادی ادامه داد: ویژه‌برنامه تحویل سال نوی شبکه قرآن با عنوان «سلام» از ۲۷اسفند و در روز ۲۹اسفند تا لحظه تحویل سال به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر امام رضا(ع) روی آنتن می‌رود.
شبکه نسیم با پرمخاطب‌ترین برنامه خود «خندوانه» با اجرای رامبد جوان به استقبال بهار و نوروز می‌رود. دکتر شاه‌آبادی با اشاره به پخش پنج سریال شبانه جدید در نوروز گفت: در نوروز ۱۴۰۱ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی که در ژانرهای متنوع طنز، ملودرام خانوادگی، درام و ... تهیه شده است از ساعت ۲۰ تا ۲۳و۳۰دقیقه مخاطبان مختلف با سلیقه‌های گوناگون را با خود همراه می‌کند.


وی ادامه داد: فصل سوم سریال طنز «زیرخاکی» از شبکه یک سیما پخش می‌شود. شبکه دو، سریال طنز «خداداد» را برای ۱۳روز عید در نظر گرفته است. فصل دوم سریال «نجلا» که بینندگان، پیشتر شاهد پخش فصل یک آن بودند از شبکه سه روی آنتن می‌رود. سریال «دردسرهای شیرین» مهمان نوروزی شبکه پنج سیماست. شبکه نسیم هم بهار ۱۴۰۱ را با سریال طنز «جناب‌عالی» آغاز می‌کند.
معاون سیما همچنین از پخش ۱۶۰فیلم سینمایی داخلی و خارجی جدید خبر داد و تصریح کرد: امسال تلویزیون یک عیدی ویژه برای علاقه‌مندان به هنر هفتم دارد و آن پخش ۱۶۰فیلم سینمایی جدید و به روز از سینمای ایران و جهان است که نخستین‌بار از تلویزیون پخش می‌شود که از این تعداد ۱۵۰فیلم خارجی و ۱۰فیلم ایرانی بوده که تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. معاون سیما همچنین خاطرنشان کرد: مرکز صبا، ۲۰عنوان مجموعه پویانمایی جدید برای نوروز ۱۴۰۱ تدارک دیده است که انیمیشن پرمخاطب «پهلوانان»، «شکرستان»، «مثلنامه» و... از جمله آنهاست.
برنامه «جمعمون جمعه» از شبکه دو، «منم بچه مسلمان» از شبکه قرآن، «اعجوبه‌ها» از شبکه سه، «کاری بشه کارستون» از شبکه آموزش هم در حوزه کودک و نوجوان برای نوروز این عزیزان در نظر گرفته شده است.
معاون سیما همچنین از پخش مسابقات دیدنی سیما و قالب جذاب «رئالیتی شو» که روی آنتن خواهد رفت، خبر داد و گفت: مسابقات «ایران» و «دستپخت» شبکه یک سیما، سری جدید مسابقه جذاب و دیدنی «عصرجدید»، «خانه ما» شبکه سه، مسابقه «آشپزی با مامان» شبکه پنج سیما، سری جدید برنامه «دورهمی» و «تهمتن» شبکه نسیم، مسابقه «شهروند و مافیا» شبکه سلامت، مسابقه «تماس» شبکه افق، مسابقه «۷۷ ساعت» شبکه آموزش از جمله مسابقه‌های جذاب و مهیجی است که در ایام نوروز مهمان خانه‌های مردم عزیز خواهد بود.
علاقه‌مندان به ورزش هم می‌توانند برترین‌های قرن ورزش ایران، لذت فوتبالی، فوتبال برتر و ویژه‌برنامه قرعه‌کشی جام‌جهانی را از شبکه ورزش به تماشا بنشینند.
دکتر شاه‌آبادی همچنین با توجه به جذابیت مستند برای علاقه‌مندان به این ساختار تاکید کرد: در نوروز ۱۴۰۱ مجموعه مستندهای متنوعی از بهترین مستندهای ایرانی و روز جهان پخش می‌شود که می‌توان به مستندهای خط‌شکن، آرشیویست، ترنج، رانندگی برای بقا، دنیای موتورسیکلت، بومرنگ و... اشاره کرد.

منبع: جام جم

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.