فرماندار مشهد با اشاره به اینکه بخشی از سرقت‌ها را معتادان انجام می‌دهند و طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار است، گفت: تاکنون ۷۰ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند و تلاش ما این است که تا پایان سال جاری تمام این افراد جمع‌آوری شوند. این جمع‌آوری‌ها میزان سرقت را کاهش داده به طوری که در بهمن ماه نسبت به دی ماه ۶ درصد کاهش در میزان سرقت‌ها داشته‌ایم.

کاهش ۶ درصدی سرقت‌ها در مشهد/ جمع‌آوری ۷۰ درصد معتادان متجاهر

به گزارش قدس آنلاین، محسن داوری اظهار کرد: در سال‌های گذشته رویکرد ستاد خدمات سفر عموما در استانداری پیگیری می‌شد اما امسال در شهرستان مشهد در همه حوزه‌ها حرف اول و آخر را ما می‌زنیم. عنوان ستاد خدمات سفر نیز به قرارگاه خدمات سفر تغییر پیدا کرد؛ این قرارگاه از تعدادی کمیته تشکیل شده که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: استقبال از زائر باید استقبال هوشمندی باشد تا زمانی که زائر به مشهد وارد می‌شود از ورودی حوزه شهرستان در خصوص اسکان و کرونا احساس آرامش کند. در عین حال که محدودیت‌های کرونایی ایجاد نکرده‌ایم اما با کرونا درگیر هستیم و برای آن شرایطی از جمله کنترل هوشمند ایجاد کرده‌ایم.

فرماندار مشهد افزود: زائر نباید در حوزه حمل و نقل مشکلی داشته باشد و اگر اسکانی برای خود در نظر نگرفته ما اسکان زائر را انجام خواهیم داد. بر تزریق سه دوز واکسن کرونا توسط خدمات‌دهندگان تاکید کرده‌ایم و این طرح را با ۱۰ اتوبوس سیار که تنها به حوزه‌های صنفی خدمات‌دهنده سرویس می‌دهند، پیش می‌بریم. تلاش می‌کنیم و امیدواریم تا ۲۵ اسفند که زمان شروع سفرها است، تمام خدمات دهندگان ۳ دوز واکسن را دریافت کرده باشند. در صورت عدم دریافت ۳ دوز واکسن توسط خدمات‌دهندگان، آن واحد صنفی را از خدمت‌دهی منع خواهیم کرد.

داوری با بیان اینکه ۴۵۰ هزار اسکان اضطراری و معمولی برای زائرین پیش‌بینی کرده‌ایم؛ بیان کرد: تمام اسکان‌های موقت و دائم را پای کار آورده و مکان‌های اقامتی تعطیل و نیمه‌تعطیل را فعال کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین خدمت‌رسانی را به مردم داشته باشیم لذا حوزه‌های آموزش و پرورش، زائرسراها، مساجد، حسینه‌ها و تکایا را در چرخه آورده‌ایم. حتی به خانه‌های زائر که غیر قانونی کار می‌کردند نیز مجوز داده‌ایم.

وی اضافه کرد: با کمک شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش مکان‌هایی اضطراری در نظر گرفته‌ایم تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه بتوانیم به کسانی که پیش‌بینی اسکان نکرده‌اند، اسکان موقت بدهیم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: برای بازگشت زائرین به‌خصوص در دوره پیک بازگشت، به اندازه کافی پیش‌بینی ریلی، زمینی و هوایی صورت گرفته است. در این خصوص حوزه‌های اضطراری ایجاد کرده‌ایم تا در صورت افزایش تعداد مسافرین، تعداد رام‌های قطار را نیز افزایش دهیم. در حوزه زمینی چند استان مجاور را به عنوان معین انتخاب کرده‌ایم تا از آنها در بخش اتوبوسرانی کمک گرفته شود. در حوزه درون‌شهری نیز ظرفیت قطارشهری و ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی را افزایش داده‌ایم.

داوری ادامه داد: برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم، مرخصی‌های تمام مدیران اجرایی را از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین لغو کرده‌ایم. به پرسنل سازمان‌های خدماتی آماده‌باش داده‌ایم تا خدمات به نحو احسن به مردم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: شبکه بازرسی گسترده‌ای ایجاد کرده‌ایم تا به محض اینکه فردی شکایت کند، شکایت او بررسی شود. برای کنترل موضوع کرونا، گروه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا در سطح حوزه ثامن ماسک توزیع کرده، تذکر داده و نظارت بهداشتی بر اماکن و اجتماعات داشته باشند.

فرماندار مشهد در خصوص پیش‌بینی‌های انجام شده در صورت بیمار شدن زائران در ایام نوروز بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مراکز ۱۶ ساعته همچنان فعال باشند و مطب‌های تخصصی را نیز شیفت‌بندی کرده‌ایم تا در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی کنند. امسال مطب‌های تخصصی به‌ویژه در حوزه ریه، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را ملزم به خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

داوری با بیان اینکه در سال جاری تمام زمین‌های خالی اطراف حرم به عنوان پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گرفته و امنیت آن برقرار شده است؛ اظهار کرد: کلیه پارکینگ‌های حرم را از خادمین تخلیه کرده و پارکینگ مجد را در اختیار آنها قرار داده‌ایم. این طرح‌ها از ۲۵ اسفند اجرایی خواهند شد. امسال طرح ترافیکی زوج و فرد را به دلیل به زحمت افتادن زائرین اجرا نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای زمان تحویل سال، ساعت کاری مترو و اتوبوسرانی را یک ساعت افزایش داده و زمان چرخش مترو را حدود دو دقیقه کمتر کرده‌ایم. ظرفیت‌های اسکان را در یک سامانه قرار داده‌ایم و در لحظه می‌دانیم چه مکان‌هایی ظرفیت دارد و بر اساس این اطلاعات مردم را راهنمایی می‌کنیم. برای تمامی ورودی‌های شهر ایستگاه استقبال از زائر در نظر گرفته شده است و اگر در هر حوزه‌ای زائران دچار مشکل شوند نیروهای ما در این ایستگاه‌ها به مشکلات آن‌ها اعم از اسکان و ... رسیدگی خواهند کرد.

فرماندار مشهد در خصوص جلوگیری از سرقت‌ها در اطراف حرم و تامین امنیت این منطقه در ایام نوروز گفت: بخشب از سرقت‌ها را معتادان انجام می‌دهند و طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار است. تاکنون ۷۰ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند و تلاش ما این است که تا پایان سال جاری تمام این افراد جمع‌آوری شوند. این جمع‌آوری‌ها میزان سرقت را کاهش داده است به طوری که در بهمن ماه نسبت به دی ماه ۶ درصد کاهش در میزان سرقت‌ها داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.