وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه برای به کارگیری نیروی تازه نفس از سراسر این کشور فراخوان داده است.

جدیدترین ارزیابی اطلاعاتی انگلیس از عملیات ارتش روسیه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع انگلیس در جدیدترین ارزیابی اطلاعاتی خود مدعی شد که ارتش روسیه به دنبال تداوم تلفات نظامی، برای تجدید قوا و جایگزین کردن نیروی تازه نفس از سراسر روسیه، فراخوان داده است.

در بازآرایش قوای نظامی، از نیروهای مستقر در مناطق دورتر مانند واحدهای شرقی روسیه، ناوگان پاسیفیک و همین طور نیروهای مستقر در ارمنستان استفاده می‌شود.

گفته می‌شود که ارتش روسیه از این نیروها برای حفظ کنترل بر مناطق تازه تصرف شده مانند خرسون استفاده می‌کند تا به این ترتیب، قوای رزمی برای ادامه عملیات در دیگر مناطق، آزادی عمل پیدا کند.

گفتنی است؛ امروز در حالی بیستمین روز از جنگ اوکراین در حال سپری شدن است که مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای علیه روسیه به تصویب رساند. این قطعنامه خواستار تحقیق درباره آنچه «جرائم جنگی» ارتش روسیه خوانده شده در اوکراین شده است. این قطعنامه همچنین «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را جنایتکار جنگی خوانده است.

همچنین ولودیمیر زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت: «اوکراین عضو ناتو نیست. ما این را می‌دانیم. سال‌هاست می‌شنویم که درب‌های [ناتو] باز است؛ اما این را هم شنیدیم که ما نمی‌توانیم به عضویت آن در آییم. این یک حقیقت است و باید به آن اذعان کرد.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.