۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 791408

محور هراز که پنجشنبه هفته گذشته با هدف ایمن‌سازی برای سفرهای نوروزی بسته شده بود، بر اساس اعلام رییس پلیس راه مازندران دقایقی پیش بازگشایی شد.

محور هراز باز شد

به گزارش قدس آنلاین، محور هراز پنجشنبه پیش به علت  ریزش سنگ و رانش کوه در محدوده زیارباغ و لاسم مسدود شد و پس از با وجود پاکسازی ، بازگشایی نشد چون راهداری با هماهنگی پلیس راه اعلام کرده بود که این محور مهم ارتباطی مازندران با پایتخت کشور نیاز به ایمن سازی برای سفرهای نوروزی دارد.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که با اتمام عملیات ایمن سازی، جاده هراز باز شده است و درحال حاضر تردد در هر دو مسیر این محور به صورت عادی و روان جریان دارد.

رییس پلیس راه مازندران با اعلام این که هم اکنون تمامی محورهای استان باز است و فقط در محور کندوان مسیر شمال به جنوب مسدود است،  گفت: تردد از چالوس به کرج به علت رانش جاده امکان پذیر نیست و محور کندوان یک طرفه مسدود می باشد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

جاده هراز یا جاده ۷۷ مهم ترین و کوتاه ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهنددر جنوبی ترین نقطه جاده در استان تهران آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه ختم می شود.  

حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر حدود ۱۴۰  کیلومتری جاده هراز جزو حوزه استحفاظی شهرستان آمل است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.