رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی محدودیت های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

 اعلام محدودیت های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین میش مست رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی اظهار کرد: در اجرای ابلاغیه پلیس راه راهور ناجا، با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقا ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور از روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر اجرا خواهد شد:

الف- در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، از ساعت ۷ بامداد لغایت ۲۲ تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد- قوچان، مشهد- سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعکس ممنوع است.

ب- در روزهای ۱ و ۴ و ۸ و ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، از ساعت ۷ بامداد لغایت ۲۲ تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد- قوچان، مشهد- سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعکس ممنوع است.

ج- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثناء حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و یا دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

د- عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه های استان و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند ممنوع است.

ه- عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل موادسوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ...)  یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

و- حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند، در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۲۵ اسفند تا ساعت ۷ صبح جمعه ۵ فروردین و از ساعت ۷ صبح یکشنبه ۷ فروردین تا ساعت ۷ صبح سه شنبه ۹ فروردین و از ساعت ۷ صبح جمعه ۱۲ فروردین تا ساعت ۷ صبح دوشنبه ۱۵ فروردین ممنوع است.

ز- صدور مجوز عبور برای خودروهای محموله ترافیکی از ۲۵ اسفند لغایت ۱۴ فروردین ممنوع است. برای تاریخ های ۵ و ۶ و ۹ و ۱۰ فروردین صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادرکننده، مجوز عبور محموله صادر می شود.

ح- ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۲۵ اسفند تا ساعت ۷ صبح جمعه ۵ فروردین و از ساعت ۷ صبح یکشنبه ۷ فروردین تا ساعت  ۷ صبح سه شنبه ۹ فروردین و از ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ صبح یکشنبه ۱۴ فروردین ممنوع است. خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز ۱۴۰۱ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

ط- در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان، به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و به صورت مقطعی و منطقه ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می شود.

تبصره: در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که درآن ها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، رئیس پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا می تواند ضمن اطلاع رسانی نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ های در نظر گرفته اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.