قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه پانزدهم مارچ ۲۰۲۲ (بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود در خصوص آخرین خبرهای بحران اوکراین، از اخطار دولتمردان ایالات متحده به چین در مورد هرگونه کمک نظامی و غیر نظامی به روسیه خبر می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای از گسترش هرچه بیشتر نفوذ روسیه در قاره آفریقا می گوید. بعد از لیبی، اکنون به نظر می رسد، کشور مالی یکی دیگر از مکان هایی در قاره آفریقا باشد که روسیه از آنجا تلاش خواهد کرد تا از ایزوله شدن توسط غرب خارج شده و هدف های خود را دنبال کند.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به کمبود نیروی سرورهای محاسباتی و تبادل اطلاعات در این کشور اختصاص داده است. این روزنامه می گوید دولت روسیه آماده است تا فضای مورد نیاز خود برای مراکز مهم دولتی در میان جنگ با اوکراین را از مراکز خصوصی با پول خریداری کرده تا کمبودها را جبران کند. کمرسانت همچنین به تحریم جو بایدن و بلینکن، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا توسط روسیه خبر می دهد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین آخرین خبرهای پیرامون افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین مخصوصا در شهر شانگهای را پوشش داده است. این روزنامه می گوید بر خلاف روزهای گذشته که شمار مبتلایان در شانگهای در حال افزایش بود، اما با قوانین سخت گیرانه موفق شدند تعداد مبتلایان را به ۳۸ نفر کاهش دهند. شانگهای دیلی همچنین از تلاش مقامات چینی برای تزریق بیشتر مواد اولیه و مواد غذایی برای مردم این کشور در جهت ثابت نگه داشتن قیمت ها در این روزهای دوباره بحرانی کرونا در این کشور خبر می دهد.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به عملی نبودن درخواست های ولودومیر زیلسنکی رئیس جمهور اوکراین از کانادا و دیگر کشورهای غربی میگوید. این روزنامه خبر می دهد که زیلنسکی بعد از سنخرانی آنلاین در مجلس عوام بریتانیا، و پیش از سخنرانی آنلاین خود در کنگره آمریکا در روز چهارشنبه، در روز سه شنبه به صورت ویدیویی برای پارلمان کانادا صحبت خواهد کرد. اما این روزنامه می گوید پیش بینی می شود که او دوباره درخواست اصلی خود مبنی بر اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین توسط ناتو را مطرح کند، اتفاقی که نه کانادا و نه دیگر کشورهای عضو ناتو نمی توانند آن را فراهم کنند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی با عنوان «جنگ اوکراین و شروع دوران جدید برای آمریکا»، معتقد است حمله روسیه به اوکراین باعث شده که ایالات متحده برای اولین بار بعد از حملات یازدهم سپتامبر، به بازنگری کلی در سیاست های خارجی کشور خود بیندیشد. این روزنامه همچنین از برنامه کشور ژاپن برای تاسیس یک واحد جداگانه پلیس فقط برای نیروگاه های اتمی این کشور خبر می دهد.

تایمز

روزنامه تایمز در گزارشی به ثبت نام ۴۴ هزار بریتانیایی در مدت ۷ ساعت در یک وب سایت برای فراهم آوردن مکان به پناهجویان اوکراینی خبر می دهد. این روزنامه همچنین عکس اصلی صفحه نخست خود را به رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه فوتبال چلسی انگلیس اختصاص داده است. این عکس از آبراموویچ که از او به عنوان یکی از بزرگترین الیگارش های روسی نام برده می شود، در فرودگاه تل آویو و در انتظارش برای پرواز به سمت استانبول گرفته شده است. تایمز می گوید آبراموویچ به عنوان یکی از اعضای سازمان یافته جرائم مربوط به کلاهبرداری متهم شده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به برنامه های دولت این رژیم برای جذب ۱۰۰ هزار یهودی از دو کشور اوکراین و روسیه می پردازد. این روزنامه همچنین صحبت های اخیر یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را نیز بازتاب داده که درآن تاکید کرده که روسیه نباید تصور کند که می تواند از این رژیم به عنوان میانبری برای دور زدن تحریم های خود استفاده کند.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از بحران اوکراین، از متوقف شدن مذاکرات میان روسیه و این کشور و عدم مشاهده پیشرفت میان دو طرف خبر میدهد. این روزنامه همچنین به نگرانی های آمریکا در خصوص افزایش هرچه بیشتر تورم در ایالات متحده می پردازد. این روزنامه می گوید با وجود اینکه در چند ماه گذشته تورم در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده، اما حمله روسیه به اوکراین و تحریم هایی که ایالات متحده علیه روسیه اعمال کرده باعث شده که نگرانی ها در خصوص هرچه بیشتر بالا رفتن تورم در این کشور احساس شود.

  

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به محل دیدار یانگ جیه چی، بلند مرتبه ترین دیپلمات چین با جیک سالیوان مشاور ارشد دولت جو بایدن از آمریکا اختصاص داده است. این روزنامه معتقد است ارتباط میان چین و آمریکا همچنان در جریان است اما نمی توان در آن احترام و همکاری خاصی را مشاهده کرد. گلوبال تایمز همچنین از ۱۰ هزار ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین خبر می دهد که در دو سال گذشته بی سابقه است.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به اعتراض کارمند شبکه یک الویزیون روسیه اختصاص داده که در موقع پخش اخبار به پشت خبرگو آمده و پلاکاردی با مضمون «این ها پروپاگانداست، به شما در اینجا دروغ می گویند» را نوشته بود و فریاد نه به جنگ سر داد. گاردین می گوید این فرد سپس دستگیر شده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای با عنوان «جنگ اجتناب ناپذیر»، این سوال را مطرح می کند که همگان چگونه حرکات پوتین در چندین سال گذشته که کاملا به مسیر کنونی ختم می شد را درک نکردند؟

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.