وزیر امور خارجه گفت: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه ما را پاسخ بدهد فردا آماده حضور در وین هستیم.

امیرعبداللهیان: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه ما را پاسخ بدهد فردا آماده حضور در وین هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جشن دیپلماتیک نوروز در جمع خبرنگاران درباره سفرش به مسکو گفت:در گفت‌وگوها در روسیه علاوه بر بحث اوکراین، مذاکرات وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به این‌که در بخشی از افکار عمومی در ایران برداشت شده بود که طرف روس به نوعی هرگونه توافق احتمالی ما در مذاکرات وین را در موضوع تحولات اوکراین به گروگان گرفته، روشن شدن این مسئله برای ما اهمیت داشت. در جریان مذاکرات روسیه اطمینان داد که هیچ ارتباطی برای این دو موضوع قائل نیست و هر زمانی ایران مطالباتش محقق شود و به نقطه توافق برسیم، آقای لاوروف گفت اگر امروز به ما اطلاع دهید فردا آماده هستیم برای تایید توافق در چارچوب کمیسیون مشترکی که ذیل برجام مورد توافق قرار گرفته است.

وی درباره آزادی نازنین زاغری نیز اظهار داشت: ما بیش از ۳۹۰ میلیون پوند از قبل از پیروزی انقلاب در خصوص برخی خریدهای دفاعی از انگلیس مطالبه داشتیم.در چهار ماه گذشته تماس‌های خیلی فشرده‌ای بین من و  وزیر خارجه انگلیس انجام شد. هدف ما این بود که این مطالبات را زنده کنیم و این مبلغ به بانک مرکزی ما وارد شود. به صراحت اعلام می‌کنم هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرایم آنها ثابت شد و قوه قضاییه باید درباره وضعیت آنها تصمیم می‌گرفت، وجود ندارد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: چند روز پیش این مبلغ را دریافت کردیم. اما به طور همزمان پیگیری‌های قضایی و روند قضایی برای درخواست آزادی این دو فرد مورد نظر ادامه داشت با نگاه انسانی صورت گرفت. 

وی افزود: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع داشته باشد. اگر امروز طرف آمریکایی   دو مطالبه ما را پاسخ بدهد فردا آماده حضور در وین هستیم.  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.