مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر امسال ۵۰۰۰ مورد انشعاب رایگان گاز به مدجویان واگذار شد.

واگذاری ۵۰۰۰ انشعاب رایگان گاز در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری  با بیان این مطلب که مطابق قانون مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی برای یکبار از پرداخت هزینه‌ انشعاب گاز معاف هستند، اظهار کرد: در سال جاری ۵۰۰۰ انشعاب رایگان گاز به ارزش اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در استان واگذار شده که از این آمار ۳۷۳۴ مورد سهم مددجویان کمیته امداد و ۷۷۲ مورد نیز به خانوار تحت پوشش بهزیستی تعلق گرفته است.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۳۰ هزار و ۸۹۹ انشعاب رایگان گاز در خراسان رضوی واگذار شده است، افزود: متقاضیان محترم واجد شرایط می‌توانند با اخذ و ارائه تاییدیه لازم از دستگاه‌های ذی صلاح مشتمل بر کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی برای درخواست انشعاب رایگان به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به شیوه محاسبه هزینه گازبهای اقشار آسیبپ پذیر تصریح کرد: علاوه بر رایگان بودن امتیاز و حق اشتراک رایگان مطابق بند"ی" تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و آیین نامه اجرایی هیات وزیران، مشترکین گازطبیعی تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد که مصرف ماهیانه گاز آن‌ها در سه پله اول قرار داشته باشد، از پرداخت گازبها معاف هستند.

افتخاری عنوان کرد: معافیت از پرداخت گازبها صرفا به مددجویان کم مصرف تعلق گرفته و در صورت عبور از میزان مصرف تعیین شده و قرار گرفتن در پله‌های چهارم و بالاتر تعرفه‌ عمومی محاسبه خواهد شد.

بیش از ۹۶ درصد خانوار واجد شرایط روستایی خراسان رضوی از انشعاب گاز برخوردار هستند

وی گفت: هم اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۶ درصد خانوار واجدشرایط روستایی خراسان رضوی از انشعاب گاز برخوردار هستند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.