طلاب و استادان حوزه علمیه مشهد با تجمع در مدرسه علمیه نواب این شهر اعدام جوانان شیعه در عربستان سعودی را محکوم کردند.

تجمع حوزویان مشهد در اعتراض به اعدام جوانان شیعه عربستان

به گزارش قدس انلاین، حوزویان در این تجمع با شعارهای مرگ بر آل سعود/ مرگ بر آمریکا/ مرگ بر اسراییل/ آل سعود خائن، مرگت باد شرمت باد/ و آل سعود نابود است، چون بدتر از یهود است انزجار خود را از جنایات رژیم سعودی اعلام کردند.

آنها همچنین جنایات عوامل استکبار در کشورهای پاکستان، افغانستان و یمن را نیز محکوم کردند.

حوزه علمیه خراسان به همین مناسبت بیانیه ای صادر کرد که در این تجمع قرائت شد و در آن آمده است: از همه آزادیخواهان و جامعه حقوقدانان می‌خواهیم نسبت به جنایت کشتار مردم در یمن و اعدام جوانان شیعه در عربستان، اقدام عاجل صورت دهند و در دفاع از این مظلومیت و حق طلبی آنان فریاد برآورند.

اقدام عربستان سعودی در اعدام گروهی از شیعیان مظلوم و بی پناه در سرزمین نزول وحی، به دلایل سیاسی و فرقه ای، جنایتی بزرگ و فاجعه ای جانکاه در تاریخ بشری است که با سکوت جامعه بین المللی همراه بوده و نقض آشکار شرع و احکام عادلانه قضایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آل سعود، مخالفت شیعیان با استبداد دولتی را تروریسم خوانده و با این کار درصدد گمراه سازی افکار عمومی است و تأسف بارتر این که بر خلاف ادعای حقوق بشری سازمانهای جهانی، هیچ واکنشی را از آنها شاهد نبوده ایم.

شعرخوانی با مضمون مدح اهل بیت(ع)، همدردی با شیعیان مظلوم عربستان و مذمت جنایات آل سعود در عربستان و دیگر کشورهای اسلامی منطقه از دیگر برنامه های تجمع اعتراضی حوزویان خراسان بود.

عربستان سعودی روز شنبه این هفته ۷۳ شهروند خود را به همراه هفت تبعه یمنی و یک سوری به اتهام «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» اعدام کرد.

 اعدام این افراد در حالی شنبه این هفته اجرا شده است که عربستان سعودی سال گذشته مدعی شده بود که مجازات اعدام را کنار گذاشته است.  

طبق گزارش سازمان حقوق بشر عربستان سعودی در اروپا، این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۶ نفر را اعدام کرده است. این در حالی است که تعداد کل اعدامی‌ها در عربستان در سال گذشته ۲۷ نفر بوده است.  

عربستان سعودی در سال ۱۳۹۸ نیز ۳۷ نفر از شهروندان شیعه این کشور را گردن زد و پس از آن سر یکی از آن‌ها را به نمایش گذاشت.

در این پیوند، سازمان دیده بان حقوق بشر در تازه ترین گزارش و بیانیه خود که در تیرماه امسال صادر شد، عربستان سعودی را به سرکوب شدید فعالان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان دولت متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.