سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس، شهرآورد ۹۸ تهران را به یک فینال تشبیه کرد و گفت:‌ پرسپولیس در این بازی بیشتر از استقلال به برد نیاز دارد. الان استقلال شرایط بهتری دارد اما ممکن است در طول بازی هر اتفاقی رخ دهد.

 این شهرآورد مثل فینال است/ بدون هواداران، فوتبال یک گمشده داشت

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس عصر امرو در نودوهشتمین شهرآورد پایتخت به مصاف استقلال خواهد رفت.

این در حالی است که نتیجه این دیدار در تعیین تکلیف قهرمان لیگ امسال،  تاثیر مستقیم دارد.

گابریل کالدرون در مورد دربی تهران، خاطره حضور در شهرآورد، شانس موفقیت سرخپوشان در این دیدار و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر خواهید خواند.

کالدرون: این شهرآورد مثل فینال است/ بدون هواداران، فوتبال یک گمشده داشت

دربی امروز را چطور می‌بینید؟

دربی همیشه یک بازی ویژه است و فرقی نمی‌کند که جایگاه تیم‌ها کجا است. الان استقلال شرایط بهتری در جدول دارد اما ممکن است در طول بازی هر اتفاقی رخ دهد.

بهترین خاطره شما از زمان حضور در شهرآورد چیست؟

برتری در این دیدار تجربه واقعا خوبی بود. اینکه در ورزشگاه مملو از هواداران توانستیم به برتری برسیم و در پی آن هواداران خوشحال ورزشگاه را ترک کنند برای من افتخار بزرگی بود.

کالدرون: این شهرآورد مثل فینال است/ بدون هواداران، فوتبال یک گمشده داشت

این دربی شرایط متفاوتی دارد چرا که هر دو تیم در رقابت برای قهرمانی هستند و سه امتیاز این دیدار می‌تواند تاثیر مستقیم در روشن شدن تکلیف قهرمان داشته باشد.

درست مثل یک فینال است. پرسپولیس بیشتر از استقلال به برتری در این دیدار نیاز دارد اما این را هم در نظر داشته باشیم تا جایی که من می‌دانم استقلال مدت زیادی است که در شهرآورد لیگ به برتری نرسیده است.

چند سال بعد از شیوع ویروس کرونا، سرانجام هواداران به ورزشگاه خواهند آمد. این اتفاق را چطور می‌بنید؟

این اتفاق بسیار قشنگی است. فوتبال به هواداران نیاز دارد. در طول دوران کرونا که ورزشگاه‌ها خالی بود انگار فوتبال چیزی گمشده داشت.   فوتبال با هواداران زیبایی دوچندانی دارد.

کالدرون: این شهرآورد مثل فینال است/ بدون هواداران، فوتبال یک گمشده داشت

در شهرآوردی که شما موفق به برتری برابر تیم آندره‌آ استراماچونی شدید، با یک تعویض طلایی توانستید شرایط را تغییر دهید. زمانی که شما مهدی عبدی جوان بدون تجربه بازی در تیم اصلی را وارد زمین کردید فکر می‌کردید که او بتواند شرایط را تغییر دهد؟

قطعا. برای هر تعویض برنامه دارم و من عبدی را به زمین فرستادم تا او گلزنی کند که او هم این کار را انجام داد. دربی متفاوت از سایر بازی‌ها است و باید از لحاظ روحی و روانی تیم و به ویژه بازیکنان جوان را آماده کنید.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.