۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 791491

ره‌باغ حضرت زهرا(س) و پروژه اتصال این مسیر به صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی در آستانه فرارسیدن عید نوروز افتتاح شد.

«ره‌باغ» حضرت زهرا(س) افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه هشت ره‌باغ در پیرامون حرم مطهر با هدف ایجاد فضاهای مکث، گذرگاه‌های تنفسی، ایجاد فضاهای مناسب برای حضور و عبور امن زائرین امام رئوف با همکاری مدیریت شهری احداث شده و یا در حال تکمیل است گفت: پروژه ره باغ حضرت زهرا(س) به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع همراه با فضاسازی و همچنین امکان تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر ساخته شده است.

محمود غفاریان عصادست افزود: این ره‌ باغ از شارستان رضوی بلوار شهید شوشتری آغاز و به ورودی صحن امام حسن مجتبی (ع) متصل می‌شود.  
غفاریان ادامه داد: بالغ بر ۱۴۰۰ متر مربع از این دوره در عرصه پیوندگاهی حرم مطهر با بافت شهری قرار دارد که کف سازی و زیباسازی آن بر عهده حوزه بهره‌برداری و نگهداری ساختمان سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی است.  
وی تصریح کرد: عملیات تکمیلی کف‌ سازی و زیباسازی ره‌ باغ حضرت زهرا(س) همچون ساخت بیش از ۵۰ باغچه، اجرای تایل‌های بتنی و ۱۵۰ متر طول لاین برای استفاده نابینایان، اجرای هزار و۳۰۰ مترمربع عملیات سنگ کاری، اجرای ۳۵ مترمربع رمپ سنگی، اجرای نورآرایی و روشنایی و ... توسط حوزه بهره‌برداری ساختمان سازمان در حال انجام است.
غفاریان یکی از مزایای این طرح را تسهیل تشرف زائران به صحن امام حسن مجتبی(ع) و ورود ماشین‌های زائربر از رینگ طبرسی به داخل حرم مطهر ذکر کرد.

منبع: آستان نیوز

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.