پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله گسترده موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات این عملیات را اعلام کرد.

بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز جزئیات مربوط به عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان سعودی را اعلام کرد.

یحیی سریع خبر داد که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

سریع هشدار داد: «نیروهای مسلح یمن -با کمک خداوند- برای شکستن محاصره ظالمانه عملیات‌های نظامی ویژه‌ای را اجرایی خواهد کرد که اهداف حساسی را شامل خواهد شد؛ اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به فکرش هم خطور نکرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع در پایان تصریح کرد: «نیروهای مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد. خداوند خود گواه است».

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.