رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد: چنانچه مذاکره با روسیه شکست بخورد، احتمال جنگ جهانی سوم وجود دارد.

زلنسکی: وضعیت کنونی ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت که برای مذاکره با پوتین آماده است، اما اگر این رایزنی به شکست منجر شود، جنگ جهانی سوم محتمل است.

وی افزود: «من برای مذاکره با پوتین آماده هستم و تمام دو سال گذشته را نیز آماده بودم، به نظر من بدون مذاکره نمی‌توانیم به این جنگ پایان دهیم. من فکر می‌کنم که ما باید از هر چارچوب و هر فرصتی استفاده کنیم تا امکان مذاکره با پوتین را داشته باشیم.»

با نزدیک شدن به چهارمین هفته حمله روسیه به اوکراین، زلنسکی خواستار مذاکرات بیشتر شده است. رئیس‌ جمهور اوکراین پیشتر در یک پیام ویدیویی، خواستار مذاکره بدون تاخیر شد و هشدار داد که در غیر این صورت روسیه ضررهای بزرگی متحمل خواهد شد و افزود: «ما همیشه بر مذاکره اصرار داشتیم و همیشه راه‌حل‌هایی برای صلح ارائه کرده‌ایم. من می‌خواهم که اکنون همه صدایم را بشنوند، مخصوصاً در مسکو. اکنون زمان ملاقات است، زمان مذاکره است، زمان بازگرداندن تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین فرا رسیده است.»

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگ شد. روسیه هدف این جنگ را غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی ناتو از مرزهای خود دانسته است و گفته عملیات نظامی خود را به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام داده است. روسیه روز گذشته(شنبه) برای اولین‌بار موشک‌های مافوق صوت کینژال پرتاب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.