رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است، گفت: ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران نوروز در سراسر کشور تشکیل شده است.

تشکیل ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران نوروز/ با افزایش حجم سفر مواجهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، «احمد وحیدی»،  وزیر کشور به همراه «مهدی جمالی‌نژاد»، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور روز دوشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و  دوربین (VR) بازدید کرد.

«علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در معرفی دوربین وی آر (VR) گردشگری گفت: این دوربین برای نقاط کمتر شناخته‌شده کشور طراحی شده و تاکنون ۳۶ نقطه گردشگری و تفریحی کشور در این دستگاه بارگذاری شده است که اولین نقطه «تخت سلیمان» در آذربایجان غربی بود.

شالبافیان گفت: سعی ما این بود که نقاط ناشناخته مورد تاکید قرار گیرد تا مردم از آنها بازدید و به آن نقاط سفر کنند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به حجم کاری که در کشور اتفاق می‌افتد و معرفی جاذبه‌های گردشگری در استان‌های دیگر توضیحاتی درباره ۲۳ دستگاه تشکیل‌دهنده ستاد مرکزی ارائه داد و گفت: نیروهای جهادی و جمعیت‌های داوطلب هم در این راه حامی ما بوده‌اند.

با حجم بیشتری سفرهای نوروزی مواجهیم

شالبافیان همچنین در جلسه‌ای با وزیر کشور گفت: بعد از دو سال که مسافرت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر شده بود امسال با حجم بیشتری از سفرها در نوروز مواجهیم. نوروز امسال اولین دوره فعالیت دولت مردمی بود و تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است. با هماهنگی انجام شده با استانداران صحبت کرده‌ایم و چارچوب‌های فعالیت‌های استانی به اطلاع استانداران رسید.

وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر استان‌ها و شهرستان‌ها عملیات را به صورت مستمر انجام داده‌اند. سامان‌دهی وضعیت حمل و نقل، استراحتگاه‌های بین راهی و تمامی آن چه که شایسته مسافران نوروزی بوده، انجام شده است. با عنایت وزارت کشور این کارها به خوبی انجام شده و استانداران هم کمال همکاری را با ستاد داشته‌اند.

تشکیل ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران نوروزی

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران تشکیل شده و بخشداران و دهیاران هم در این مسیر خدمت همراه ما بوده‌اند تا در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی پیش رویم. همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سامانه ایران من متصل شده‌اند تا مردم و مسافران نگرانی از بابت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی معرفی‌شده نداشته باشند. پنج گروه نظارت نامحسوس این دسترالعمل ها را بررسی می‌کنند و تلاش بر این بوده که رعایت آنها کاملا انجام شود.

وی بیان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ تلفن گویا و وب‌سایت ستاد است که راه‌اندازی شده و اپراتورها به صورت شبانه‌روزی در مرکز مستقر هستند و سوالات و اطلاعات و شکایات را مورد بررسی قرار می‌دهند و به آنها رسیدگی می‌کنند. توزیع مکانی سفر یکی از کارهای مهم این ستاد بوده است و شهرها و مقاصد کمتر شناخته‌شده به مسافران معرفی شده‌اند. از سازمان هواشناسی کمک گرفتیم تا مسافران با توجه به آب و هوا مقصدها را انتخاب کنند و مستقر شوند.

شالبافیان اظهار داشت: برخی از استان‌ها مانند تهران، سمنان و البرز به مردم معرفی شدند. مکمل‌های مقاصد را معرفی کردیم و از برخی از شهرهای معرفی‌شده، استقبال خوبی شده است. برای اطمینان از بحث کرونا تمام پروانه‌های بهره‌برداری هتل‌ها کیو آر کد (ً QR Code) دارند که مراکز اقامتی باید در رویت مسافران قرار دهند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حضور وزیر کشور در ستادهماهنگی خدمات سفر تشکر کرد و گفت: کار پرحجمی انجام شده که گزارش کوتاهی از کارهای انجام‌شده ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.