وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران آمادگی توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با لبنان را دارد، گفت: آماده ایجاد ایستگاه برق هزار مگاواتی در این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان: ایران آمادگی ساخت ایستگاه برق هزار مگاواتی در لبنان را دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از آخرین سفری که به لبنان داشتم، تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده، اضافه کرد: ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات لبنان داشته باشیم.  

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم به حمایت‌ها و همکاری‌های مهم تجاری - اقتصادی خود با لبنان ادامه بدهیم.  

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خود با نجیب میقانی نخست وزیر لبنان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز گفت: در آن ملاقات آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی و تجاری اعلام کردم.  

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امروز حامل پیام‌های گرم مردم خوب ایران به  مردم عزیز لبنان هستم.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.