علی محرابیان وزیر نیرو صبح امروز طی سفری یکروزه وارد فرودگاه بین المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

وزیر نیرو وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محرابیان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدای زاهدان، بازدید از نیروگاه زاهدان، بازدید از پروژه آبرسانی سیستان‌ (۲۷ روستای زابل)، بازدید از نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر و بازدید از اجرای خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان، از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان است.

 خشکسالی حدود ۲ دهه در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است کشاورزی، آب، برق، بهداشت و سایر بخش های زندگی مردم رنج دیده این دیار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
عمده فعالیت اقتصادی و معیشتی مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون بر حوزه کشاورزی استوار است که متاسفانه وابستگی ۱۰۰درصدی این منطقه به منابع آب رودخانه خارجی هیرمند سبب شده تا از حدود ۱۹ سال پیش تاکنون گرفتار خشکسالی ناشی از قطع آب این رودخانه شوند و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مرزنشین به حد بسیار بحرانی و سخت برسد.
نبود آبگیری تالاب بین المللی هامون در گستره تقریبی پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع موجب شده بستر این تالاب به کانون حرکت شن های روان و ریزگردها در منطقه تبدیل و در نتیجه پیامد آن نیز نظیر بیماری های ریوی و تنفسی و سل دامنگیر مردم محروم سیستان شود.
همچنین در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان کاهش شدید نزولات آسمانی علاوه بر تاثیرگذاری عمیق بر وضعیت کشاورزی؛ تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.