۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 791997

نیمه اول تعطیلات نوروزی رو به پایان است و تهرانی‌ها آرام‌آرام از سفر باز می‌گردند و پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای تهران‌گردی در باقیمانده تعطیلات تا ۱۳ فروردین افزایش یابد.

تقاضا برای تهران‌گردی رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، تهران همیشه نیمه اول تعطیلات نوروزی را به آرامی پشت سر می‌گذارد، بیشتر مردم شهر در نیمه اول تعطیلات (اول تا پنجم فروردین) حتی گاهی از چند روز زودتر راهی سفر می‌شوند، و در نیمه دوم با پایان یافتن تعطیلات رسمی و بازشدن ادارات و شرکت‌های دولتی، موج بازگشت از سفر شکل می‌گیرد.

اگر چه دید و بازدیدها در این دو سال کرونایی محدود شده است، اما مسافران تازه از سفر برگشته فرصت نیمه دوم تعطیلات نوروز را بیشتر به گشت‌وگذار در تهران و جاذبه های تاریخی و طبیعی که کمتر در طول سال به آن توجه کرده‌اند می‌گذرانند. گویی این همه زیبایی در طول سال در شلوغی کار و ترافیک گم شده و اکنون در خلوتی پایتخت رخ عیان کرده است.

از طرفی بخشی از مسافران غیرتهرانی هم که پایتخت در مسیر بازگشت‌شان به شهر و دیارشان است، ترجیح می‌دهند چند روزی را هم در تهران بگذرانند و تهران را بهتر ببینند و بشناسند، اگر هوا صاف‌تر و آلودگی هم کمتر باشد که تهران تماشایی‌تر هم خواهد بود.

رشد چشم‌گیر گردشگران نوروزی در تهران

اگر چه در روزهای نخست تهران در صف کم استقبال‌ترین استان‌های کشور برای سفر بود، اما در چند روز گذشته آمار اشغال مراکز اقامتی بیشتر شده و به گفته علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضریب اشغال هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی تهران از ۲۵ به ۴۶ درصد رسیده است و اکنون پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران از رشد چشم‌گیر و جهشی تعداد گرشگران در مقایسه با سال‌های گذشته در اماکن گردشگری و  تفریحی تهران  خبر می دهد.

جانفشان می‌گوید: مجموع آمار ورودی به موزه و کاخ موزه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری نظیر مجموعه گردشگری عباس‌آباد، برج میلاد، دریاچه چیتگر و رشد ضریب اشغال اماکن اقامتی حاکی از رشد جهشی و قابل‌توجه گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به میانگین چند سال گذشته است.

وی به آمار اشغال بیش از ۸۰ درصدی تعدادی از مراکز اقامتی تهران در ایام نوروز اشاره و آن را در تهران «بی‌سابقه» ارزیابی می کند و معتقد است «با بازگشت شهروندان از سفر در نیمه دوم نوروز، از ۶ فرودین‌ماه تقاضا برای تهرانگردی بیشتر می‌شود.

 موزه‌ها و مجموعه های فرهنگی تاریخی تهران (سعدآباد، نیاوران و گلستان) در ایام نوروز ویژه برنامه‌های متنوع برای بازدید خانواده‌ها و فرزندانشان اجرا می کنند. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساعت بازدید از موزه‌های تحت مدیریت خود را ۹ تا ۱۹ اعلام کرده است. بر اساس گزارش‌های اعلام شده میزان بازدید از موزه‌ها نسبت به دو سال قبل که شیوع کرونا باعث تعطیلی و محدودیت شده بود، به شدت افزایش یافته است.  

با این حال ستاد هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه‌هایی توصیه و تاکید می‌کند مسافران و گردشگران علاوه بر رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز فرهنگی، گردشگری و اقامتی، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده ها، به گزارش‌های تغییرات آب و هوایی و اقلیمی توجه کرده و برنامه‌های سفر و گردشگری خود را بر اساس اخبار و اطلاعیه‌ها تنظیم کنند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.