یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه هدف‌گذاری‌های عربستان در یمن نتیجه نداد، گفت: نیروی انصارالله به یک قدرت مسلم در یمن و جزیره‌العرب تبدیل شد و توانست با تلاش خود با عربستان و دولت امارات هماوردی کند.

انصارالله به یک قدرت مسلم در یمن و جزیره‌العرب تبدیل شده است

به گزارش قدس انلاین، سید رضا میرابیان  با اشاره به حمله و تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت: دولت نجات ملی یمن در صنعا، توانست بعد از هفت سال از مرحله دفاع مقابل حمله متجاوزانه عربستان سعودی، امارات، آمریکا و انگلیس به مرحله هجوم و سپس به مرحله بازدارندگی برسد.  

این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: در طول این هفت سال تمام تلاش عربستان این بود که دولت نجات ملی یا دولت انصارالله را سرنگون کند تا صنعا را ترک کنند، اما این هدف آن‌ها به موفقیت نینجامید.  

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اعترافات ولیعهد عربستان در یک مجله آمریکایی، عربستان انتظار نداشته است که جنگ در یمن به این اندازه طولانی شود، ادامه داد: یعنی هدف‌گذاری‌هایی که سعودی‌ها برای یمن کرده بودند که در عرض سه تا پنج هفته، دولت صنعا را سرنگون کرده و بر یمن مسلط شوند، نتیجه نداد و نیروی انصارالله به یک قدرت مسلم در یمن و جزیره‌العرب تبدیل شد و توانست با تلاش خود با عربستان و دولت امارات هماوردی کند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: یمن توانست تمام فشارها را تحمل کند و در طول این هفت سال به رغم جنگ و محاصره سهمگین هوایی، زمینی و دریایی، بخش عظیمی از یمن را که حدود ۷۰ درصد از جمعیت این کشور را در خود جای می دهد، مدیریت کرده و امنیت مطلق را تامین کند.  

میرابیان در پایان با بیان اینکه به رغم مشکلات، تجاوزها و محاصره‌هایی که علیه این کشور اعمال شد، در یک ارزیابی کلی می‌توان گفت که دولت نجات ملی یا انصارالله توانست تجاوز را دفع کند و امنیت را برای یمن حاکم کند، خاطرنشان کرد: یمن در این مدت توانست به یک قدرت مسلم منطقه‌ای تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.