معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد تهدید جنگ اتمی با غرب وجود دارد اما مسکو خواهان استفاده از سیاست‌های معقول است.

  شویگو: آمادگی نیروهای اتمی روسیه در اولویت قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز شنبه گفت، بحران کنونی میان این کشور و غرب از دوران جنگ سرد شدیدتر شده است و وزیر دفاع این کشور نیز بر آمادگی نیروهای اتمی تأکید کرد.

آخرین اخبار مربوط به تحولات اوکراین را در زیر دنبال کنید؛

*«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با تأکید بر اینکه آمادگی نیروهای اتمی این کشور در اولویت قرار دارد گفت، علی‌رغم تحریم‌های غرب، فراهم کردن پشتیبانی مستحکم و تجهیزات جنگ الکترونیک برای نیروهای روس تداوم خواهد داشت.

 «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ اتمی میان روسیه و غرب گفت: «هیچ‌کس خواهان جنگ نیست، به‌ویژه جنگ اتمی که تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری است. از این رو کسانی که به‌نحوی بدبینانه می‌گویند توسعه تسلیحات اتمی مانع از شمار عظیمی از جنگ‌ها در قرن بیستم و بیست و یکم شده است، درست می‌گویند. این امر حقیقت دارد. بنابراین مشخص است که تهدید همواره وجود دارد».

مدودوف افزود، در حال حاضر تسلیحات اتمی ناتو، تأسیساتی در روسیه را هدف گرفته‌اند و کلاهک‌های اتمی روسیه نیز به سوی اروپا و آمریکا نشانه رفته‌اند، اما لازم است که سیاست معقولی اتخاذ شود.

این مقام ارشد روس افزود: «همان‌طور که یکی از وزرای دولت فرانسه گفته است، تمام آنچه اکنون در حال وقوع است، اعلام جنگ اقتصادی علیه روسیه است و آن‌ها در تلاش هستند این جنگ را بدون هیچ قواعدی پیش ببرند».

مدودوف هشدار داد، جنگ اقتصادی بدون نظم و قاعده موجب نابودی تمام نظم اقتصادی جهان خواهد شد و روسیه به اقدامات غربی‌ها پاسخ متقارن خواهد داد.

*وزارت دفاع روسیه اعلام کرد «محله نخست» عملیات ویژه در اوکراین تا حد زیادی تکمیل شده و از این پس، تمرکز بر روی دونباس خواهد بود.

*روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرده آمریکا قصد دارد علیه شرکت‌هایی که کالا و خدمات برای ارتش روسیه فراهم می‌کنند، تحریم‌های جدیدی را اعمال کند.

*رئیس جمهور صربستان هشدار داده است با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، اروپا بدون بهره‌مندی از گاز روسیه سال‌های سختی را پیش رو خواهد داشت.

*«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرده روسیه هرکاری که در توان داشته باشد برای جلوگیری از وقوع جنایت جنگی در اوکراین انجام خواهد داد و متذکر شد هدف از «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین توقف نسل‌کشی روس‌زبان‌ها و غیرنظامیان منطقه دونباس است.

این دیپلمات روس ادعای مقامات آمریکایی درخصوص ارتکاب جنایت جنگی توسط روسیه را محکوم کرد و گفت، آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته به وضوح چندین شهر را در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یوگوسلاوی با خاک یکسان کرده و هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.