مسوول اردوی جهادی بسیج دانشجویان استان خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برای کمک به رفع محرومیت ۱۸ روستا به اردوی جهادی واقع در منطقه کوهسرخ اعزام شدند.

۱۲۰۰ دانشجوی بسیجی خراسان رضوی به اردوی جهادی اعزام شدند

به گزارش قدس انلاین، محمود حقدوست  افزود: در این چهارچوب دانشجویان بسیجی در چند مرحله برای کمک به رفع محرومیت به این مناطق عازم شده‌اند که آخرین گروه امروز با حضور ۲۴۰ دانشجو از محل دانشگاه فردوسی مشهد عزیمت کردند.

وی  با اشاره به حضور فعال دانشجویان حوزه علوم پزشکی در اردوهای جهادی بیان کرد: این دانشجویان خدماتی مانند دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، مامایی، غربالگری و همچنین آموزش دهان و دندان را ارائه می کنند.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز دانشجویان بسیجی فعالیت‌هایی مانند ساخت سرویس بهداشتی، مدرسه، خانه محرومان، قنات و سالن ورزشی در مناطق محروم را ارائه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این دانشجویان در عرصه فرهنگی و آمورزشی موضوع  مشاوره‌ خانواده و تربیت فرزند را در دستور کار خود دارند و با حضور در منزل خانواده شهدای ساکن در مناطق مذکور به آنان ادای احترام می‌کنند.

حقدوست حوزه دامپزشکی و کشاورزی را از دیگر عرصه های خدمتی این دانشجویان بیان و اظهار کرد: با توجه به نیاز روستائیان سعی شده است تا دانشجویان بتوانند خدمت جهادی خود را در کاهش محرومیت زدایی از ساکنان این مناطق به نحو احسن انجام دهند.

مسوول اردوی جهادی بسیج دانشجویان استان خراسان رضوی گفت: این اردوی جهادی تا روز ۱۲ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن دانشجویان با مراجعه به شهرهای محل سکونت خود، موضوع آموزشهای دانشگاهی خود را از سر می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.