رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند صادرکنندگان زعفران را از خام فروشی نجات دهند.

شرکت های دانش بنیان از خام فروشی زعفران جلوگیری کنند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا میری  با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید اما بیشتر  این محصول به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که تغییر نوع بسته‌بندی و فرآوری زعفران و تولید محصولات جدید از آن می تواند کمک شایانی به صادرات این محصول کند، شرکتهای دانش بنیان می توانند در این زمینه وارد شده و صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران را رونق دهند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: در صورتی که صنایع تبدیلی از زعفران رونق یابد، ارزآوری بیشتر و بازارهای گسترده ای برای این محصول به همراه می آورد، چراکه با وجود سهم ایران در تولید عمده زعفران جهان، اکنون مدیریت این محصول در بازارهای جهانی از دست کشورمان خارج شده و به دست دیگر کشورها افتاده است.

میری با اشاره به تاثیر نوروز و مواجه مشهد با حجم بالای زائران امام رضا(ع) بیان کرد: با اینکه هنوز آماری از میزان فروش زعفران توسط خرده فروشان در بازار مشهد در دست نیست اما شواهد نشان می دهد که فروش این محصول به عنوان سوغات زائر رونق گرفته است.

وی اظهار داشت: نرخ زعفران در نوروز امسال افزایش نیافته است و این ثبات قیمت رغبت زائران به خرید این محصول به عنوان سوغات را بیشتر کرده است.

به گزارش ایرنا، محصول زعفران سالیانه در ۲۳ استان کشور تولید می شود که بیشترین میزان تولید زعفران ایران مربوط به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی است.

 از زمستان امسال تاکنون قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار روند افزایشی نداشته و حتی به کمتر از ۴۰ میلیون تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

انتهای پیام

منبع :ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.