رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با بیان اینکه در انتخابات سال آینده این ارگان شرکت می‌کند گفت: می‌توان جام‌جهانی را هر دو سال یک‌بار برگزار کرد.

در انتخابات سال آینده فیفا شرکت می‌کنم/ می‌توان جام‌جهانی را دوسال یک‌بار برگزار کرد

به گزارش قدس آنلاین؛‌ «جیانی اینفانتینو» امروز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و دومین کنگره فیفا، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم طرح برگزاری دو سالانه جام‌جهانی از سوی فیفا نبود و چندین فدراسیون عضو از ما خواستند تا آن‌را بررسی کنیم که در نظرسنجی های انجام شده، استقبال خوبی از آن صورتی گرفت.

وی افزود:‌ بررسی کردیم و معتقدیم امکان برگزاری دوسالانه جام‌جهانی وجود دارد و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت. در این راستا باید بیشتر با فدراسیون‌های عضو، لیگ‌های معتبر و بازیکنان مذاکره داشته تا پیامدهای خوبی را ایجاد کنیم.

اینفانتینو سپس اعلام کرد که در انتخابات سال آینده فیفا (۲۰۲۳) شرکت خواهد کرد. وی از سال ۲۰۱۶ ریاست این ارگان بین‌المللی را در اختیار دارد.

وی در خصوص جنگ روسیه و اوکراین، گفت: با پایان یافتن این جنگ‌ها، فوتبال می‌تواند سهم کوچک خود را در بازسازی روابط بین کشورهای درگیر ایفا کند. ما در اوکراین و در هر جای دنیا که به فیفا و فوتبال نیاز باشد، در خط مقدم خواهیم بود. جام جهانی قبلی که سال ۲۰۱۸ در روسیه برگزار شد، یک موفقیت ورزشی و تجاری بود، اما متأسفم که میراث فیفا منجر به صلح پایدار نشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.