وزیر کشور گفت: پیرامون تحویل آب شرب مشهد برای آینده نگرانی‌هایی وجود دارد که باید بازچرخانی آب و فاضلاب شهری در دستور کار و اقدام قرار گیرد.

وزیر کشور: نگرانی درباره تحویل آب شرب مشهد برای آینده باید برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود، اظهارداشت: در مشهد چند مسئله اساسی همچون حمل و نقل عمومی برای زائران و مجاوران وجود دارد که شهردار مشهد در این مسیر اقدامات خوبی را انجام داده است. 

وی با اشاره به اینکه از حاشیه شهر بازدید شد و مسائل این حوزه مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: مسائل حوزه حاشیه نشینی در بحث سند ملکی و توسعه منطقی مطرح و نسبت به موضوع اتباع بیگانه و فاقد هویت تصمیم‌گیری شد تا درباره شناسایی کامل و شناسنامه‌ دار  کردن این افراد اقدام کنیم. 

وحیدی تاکید کرد: پیرامون تحویل آب شرب مشهد برای آینده نگرانی‌هایی وجود دارد که باید بازچرخانی آب و فاضلاب شهری در دستور کار و اقدام قرار گیرد؛ در شهرستان کلات ظرفیت دامی و کشاورزی ارزشمندی وجود دارد؛ با وجود آنکه آب از ۵ رودخانه در جریان است ولی این آب رودخانه به کشور همسایه می‌رود، می‌توان با مهار آب‌ و انتقال آن از این ظرفیت بهره‌برد. 

وزیر کشور پیرامون حواشی به وجود آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان گفت: پیرامون رسیدگی به حادثه ورزشگاه امام رضا(ع) در جلسه مفصل ۸ساعته با معاون انتظامی، ناجا، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌های مسئول تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد؛ جمع بندی کامل مسائل به زودی تقدیم‌ می‌گردد که برابر فرمایشات، اقدام لازم صورت گیرد.

*اخذ دستورالعمل پیرامون توسعه راه‌آهن و راه‌های مواصلاتی 

صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته ۱۹۰ دستور توسط رئیس جمهور در حاشیه سفرهای استانی مورد تاکید قرار گرفته بود که از این میزان توانستیم ۱۶۰ مورد را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به مهمترین دستورات رئیس جمهور گفت: اهم موارد مورد تاکید رئیس جمهور به آزادسازی و فعال سازی واحدهای تولیدی، احداث مسکن، نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، احیا تالاب‌ها، بازارچه مرزی و ... مرتبط می‌شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر برای تکمیل ۱۸۴ طرح و پروژه تصمیم گیری و برنامه ریزی صورت پذیرفت تا موجبات تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین از محل منابع بانکی، تمهیدات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود، گفت: اقدامات و دستور العمل‌هایی در راستای حل مسائل و مشکلات پیش روی توسعه راه آهن و راه‌های مواصلاتی اخذ شده است که به زودی ابلاغ می‌شود.

*اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای باند دوم محور شادمهر به کاشمر 

حجت الاسلام جواد نیک‌بین نیز در بخش دیگری اظهار کرد: موضوع گردشگری و زیارت از جمله مسائل مهمی است که در مشهد با آن مواجه هستیم، این مهم موجب پویایی و شکوفایی اقتصاد شده و به تبع آن اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به مسئله زیارت باید نگاه جدی و ویژه داشت، گفت: در دولت سیزدهم با توجه به اینکه عمر کمی از فعالیت‌ها و اقدامات آن می‌گذرد، اقدامات اثر بخشی صورت پذیرفته است؛ می‌توان در این راستا به اقدام عملی در راستای حل معضلات مسکن نیز اشاره کرد، این در حالی است که وضع قانون مالیات بر خانه‌های خالی موجب انتقال سرمایه افراد از حوزه مسکن به سایر حوزه‌ها می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اعلام اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای باند دوم محور شادمهر به کاشمر اختصاص داده شده است، گفت: محور مواصلاتی کاشمر به شادمهر با توجه به تصادفات مرگبار، به جاده مرگ معروف شده است، گفت: لازم است تا با اقدامات شایسته دولت، کاهش خطرات حاصل آید.

*در نظر گرفتن اعتبار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در سفر رئیسی به خراسان رضوی

در ادامه این جلسه جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی اظهار کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کارخانه‌جات، صنایع و مراکز تولیدی دارد که می‌توان به وجود ۵۸ کارخانه تولید رب خانگی، ۳۱ کارخانه تولید آرد، هفت کارخانه چغندر قند، صنایع بسته بندی زعفران با ظرفیت ۶۵۰ تن اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌ها، در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که از این میزان ۲۰ درصد به بخش کشاورزی مرتبط می‌شود.

وزیر کشاورزی ادامه داد: همچنین ۸۰ میلیارد تومان به بیابان زدایی، ۲۰ میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیز داری، مرمت قنات ۶۰۰ میلیارد تومان و کمک به پروژه‌های انتقال آب و آبیاری ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد با اعلام اینکه سرمایه اولیه تاسیس صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد می‌شود، گفت: در این سفر برای اصلاح نژاد مرغ بومی ۱۰ میلیارد تومان، اسناد اراضی کشاورزی استان ۱۸۰ میلیارد تومان، تامین آب بخش عشایر ۱۵۰ میلیارد تومان، زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان، اصلاح و نوسازی باغ ها و توسعه کشت گیاهان دارویی ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

*شهرک فرودگاهی در مشهد ایجاد می‌شود

همچنین رستم قاسمی، وزیر راه‌ و شهرسازی در این جلسه بیان کرد: مطالعه ساخت فرودگاه جدید مشهد و جابه‌جایی آن آغاز شد است و شهر جدید فرودگاهی تشکیل می‌شود، این در شرایطی است که به جابه‌جایی مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به ۱۴ میلیون نفر در سال می‌رسد و با تامین هواپیما، مشکل کسری هواپیماها در شهرستان‌ها مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محور ریلی چابهار به سرخس ظرفیتی است که می‌تواند بخش زیادی از ترازیت شرق کشور را انجام ‌دهد و ترانزیت تا شمال قفقاز، هند و چین را پوشش دهد، گفت: ترانزیت در این بخش به اعتباراتی نیاز دارد که با تخصیص از صندوق توسعه ملی سرعت گرفته و امید است منابع آن تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حل مسئله حاشیه نشینی و معضلات ساکنان این مناطق گفت: طی توافق صورت پذیرفته با آستان قدس رضوی، بنا شده است که ۶۰۰ هکتار از زمین‌های آستانه به شهرک شهر بهشتی و رجایی اختصاص پیدا کند.

قاسمی تصریح کرد: در طرح مسکن ملی ۳۸۰ هزار نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند و امروز عملیات اجرایی ساخت ۴۷ هزار واحد در شهر گلبهار آغاز شد؛ قطار سریع السیر تهران به مشهد در دستور کار قرار گرفته و بایستی  منابع آن خارج از بودجه کشور تامین گردد.

وی با اعلام خبری مبنی بر اینکه ۶ هزار میلیارد تومان به توسعه جاده‌های استان اختصاص پیدا کرد، گفت: کشور ما ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی دارد که اگر در سال ۱۵ هزار میلیارد تومان به این مسئله اختصاص یابد، موضع ظرف سه سال مرتفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.