قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود به تغییر و تحولات بزرگ در جهان و اروپا بعد از حمله روسیه به اوکراین پرداخته است. این روزنامه در پرونده خود با عنوان «پرده آهنین جدید» که به بخش‌بندی مرزی اروپای پس از جنگ جهانی دوم و در جنگ سرد به دو بخش اروپای غربی و کشورهای عضو پیمان ورشو اشاره می کند، از ظهور مجدد چنین بخش بندی در اروپا خبر می دهد. این نشریه همچنین شکل جنگ سرد جدید احتمالی آینده بین غرب و روسیه را نیز مورد تحلیل قرار داده است.

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک در تازه ترین شماره خود با طراحی جلد جالب توجهی به بررسی شرایط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در این کشور پرداخته است. این مجله با انتخاب تیتر «قدرت مطلق» و طراحی نیم رخی از محمد بن سلمان، با تیتر دوم خود به عنوان «ولیعهد، یک قتل و آینده عربستان سعودی» به تحلیل شرایط این کشور پس از قتل جمال خاشقچی و تصمیمات دیگر بن سلمان پرداخته است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود، به نقش خاص جو بایدن در جنگ روسیه و اوکراین نگاهی انداخته و به انتقاد از توانایی های او در مدیریت شرایط سیاست خارجی آمریکا می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «جنگ بایدن» و در طراحی روی جلد خود که او را در حالی که یک آر پی جی را برعکس به دست گرفته این سوال را مطرح می کند که آیا بایدن اصلا می داند که دارد چه کار می کند؟

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود تاثیر حمله روسیه به اوکراین در پیشبرد احتمالی برنامه های نظامی چین در آینده را مورد توجه قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «چین دارد تماشا می کند» و در طراحی روی جلدی که شی جینپینگ رهبر چین را مشغول نگاه کردن به دوردستی نامعلوم از میان پرده ای منقش به پرچم چین نشان داده است، اعتقاد دارد که حمله روسیه به اوکراین برنامه های چین برای تصاحب تایوان را عوض کرده است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در گزارشی از اهمیت بالای پیروزی اوکراین در جنگ مقابل روسیه برای غرب سخن گفته است. این نشریه با انتخاب عکسی از ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین و با انتخاب تیتر «چرا اوکراین باید پیروز شود» معتقد است اروپا و غرب اگر می خواهند آینده خود را تضمین کنند باید هر چه در توان دارند صرف کمک به اوکراین برای شکست دادن روسیه کنند. اکونومیست همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که با وجود تحریم های غرب برای وارد کردن نفت روسیه، این کشور چگونه و به چه کشورهایی نفت خود را خواهد فروخت؟

نشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که هر دو هفته یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود به انتقاد از سیاست های جو بایدن و تمامی اعضای حزب دموکرات آمریکا در پیشبرد سیاست های داخلی و خارجی این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «چشمان کاملا بسته» که یادآور فیلم مشهوری با همین نام نیز هست و چاپ عکسی از جو بایدن که چشمانش در حال سخنرانی بسته است، می گوید مسائل بسیار حیاتی برای آمریکا وجود دارند که اعضای حزب دموکرات نمی توانند آن ها را ببینند.

نیو ریپابلیک

ماهنامه نیو ریپابلیک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، راه کارهایی برای خارج کردن آمریکا از چند دستگی و عدم اتحاد را پیشنهاد داده است. این نشریه با انتخاب طرحی بر روی جلد خود که پرچم آمریکا را وصله و پینه شده نشان می دهد و با انتخاب تیتر «آمریکا را دوباره خوب کنیم» می گوید نجات جمهوریت در ایالات متحده متضمن این است که متوجه شویم این کشور نه به شکل ویژه ای بزرگ و عالی و نه به شکل ویژه ای بد است.

کامِنتِری

ماهنامه کامنتری در تازه ترین شماره خود به لزوم تغییر رویکرد غرب نسبت به جهان پرداخته است. این نشریه می گوید حمله روسیه به اوکراین یکی دیگر از نشانه هایی است که ثابت می کند جهان تغییر کرده و غرب باید این را متوجه شده و خود را با شرایط جدید تغییر دهد. کامنتری همچنین در مقاله هایی به انتقاد از مدافعین غیر مستقیم در سیستم سیاسی آمریکا پرداخته و همچنین به حمایت از جریان نئومحافظه کار در این کشور پرداخته است.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، به ضربات شدیدی که حزب جمهوی خواه در فرانسه متحمل شده نگاهی انداخته است. این نشریه با طراحی خاص روی جلد خود، امانوئل مکرون را یک طرف شکاف و اریک زمور و مارین لوپن دو چهره راست افراطی را در طرف دیگر آن قرار داده و والری پکرس از حزب جمهوری خواه در میان این شکاف قرار دارد. لکسپرس معتقد است رقابت زمور، لوپن و مکرون در انتخابات ریاست جمهوری و شانس بسیار پایین پکرس، نشان دهنده افول تازه ای در حزب جمهوری خواه فرانسه است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود یکی از اصلی ترین معضلات کشور آلمان در حال حاضر را زیر ذره بین برده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «نقشه فرار» و طراحی جالبی که فردی را در حال تلاش برای فرار از چیزهایی که به جای شباهت به میله های زندان بیشتر به لوله های گاز شباهت دارد، و البته روی آن پرچم روسیه و نام شرکت گازپروم این کشور نیز دیده می شود، به راهکارهای آلمان برای رهایی از اتکای خود به وارد کردن گاز از روسیه پرداخته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.