۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 792802

سخنگوی کرملین ادعاهای مقامات اوکراین مربوط به مسئله قتل‌عام در اوکراین را رد و اعلام کرد این ادعاها با توالی زمانی اتفاقات هماهنگ نیست.

کرملین کشتار غیرنظامیان در بوچا را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که قاطعانه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین را رد می‌کند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک تماس تلفنی گفت که روایت اوکراین از رویدادهای بوچا با حقایق و ترتیب زمانی اتفاقات جور نیست و از مقامات بین‌المللی خواست در قضاوت عجله نکنند.

پسکوف گفت که دیپلمات‌های روسیه به تلاش خود برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد مسئله بوچا ادامه خواهند داد، باوجود اینکه اولین تلاش آن‌ها برای ترتیب دادن چنین نشستی مسدود شده است.

مقامات اوکراینی دیروز گفتند پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی از شهر «بوچا»، در ۳۷ کیلومتری پایتخت اوکراین، صدها جسد پراکنده از غیرنظامیان در این منطقه پیدا کرده اند و در حال بررسی جنایات احتمالی روس‌ها هستند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این‌ها واقعیت‌های جاری روزانه در اوکراین هستند و نباید عادی‌سازی شوند. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ادعاهای کی‌یف در خصوص قتل عام بوچا را رد کرده و گزارش‌های اوکراین از مسئله بوچا را «تحریک‌آمیز» خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عدل دوست ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    لعنت خدا بر پوتین و تمامی ظالمین دنیا و بر پیروانشان در حدیث است : کمترین شرک آنست که ذره ای از ظلم را دوست بداری و یا ذره ای از عدل را دشمن بداری وای بر ظالمین و پیروان ظالمین