فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای، تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی رمضان در مشهد و سراسر استان را اعلام کرد.

تمهیدات انتظامی و ترافیکی پلیس خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه به متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن اعلام شده است که با اخذ مجوز از مراکز مربوطه و ضمن رعایت شئونات اسلامی و پوشاندن فضای خود به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد، می توانند به مسافران خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی بدون مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب مجاز است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد می شود.

طبق این اطلاعیه بر اساس احکام، مسافران و بیماران از روزه داری معاف هستند ولی لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن در ملاء عام خودداری کنند و در صورت تظاهر به روزه خواری این اقدام، جرم مشهود تلقی می شود و مستوجب برخورد قانونی خواهد بود. همچنین تمامی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و همچنین شهروندان برای حضور در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان هستند و باید از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: یکی از جهات معنوی این ماه، رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاریهاست و همه باید ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کنند و با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندهی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم  تراکم بیشتری دارد، تلاش می کند با حضور نیروهای خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود و مسوولیت بی توجهی و رعایت نکردن موارد یاد شده متوجه مسوولان و متولیان اماکن مربوطه خواهد بود.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیک ترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.