۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۷
کد خبر: 793021

سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرد سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود. بهادری جهرمی در این باره افزود: ۲۰فروردین رویداد ملی هسته‌ای را داریم که ان‌شاءالله در این روز از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای کشور رونمایی خواهد شد که این سند نگاه بلندمدت کشور در صنعت هسته‌ای خواهد بود، همچنین دستاوردهای دیگر در این حوزه رونمایی خواهد شد.

سند راهبردی هسته‌ای رونمایی می‌شود

اقدام دولت در تدوین آیین‌نامه دانش بنیان‌ها
علی بهادری جهرمی صبح روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در آغاز سال جدید و تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب موجب ایجاد امید در بین مردم و مسئولان شد؛ زیرا همیشه بیانات معظم له راهگشا برای مسئولان و دولت بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در این باره افزود: نخستین اقدام دولت در سال جدید برای تحقق شعار سال تهیه و تدوین آیین‌نامه دانش بنیان‌ها بود. بر این اساس در همان روزهای ابتدایی سال، تهیه و تصویب آیین نامه دانش بنیان در حوزه کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت، همچنین جلسات فوق العاده‌ای تشکیل شد و در جلسه اخیر به تصویب هیئت وزیران رسید. سخنگوی دولت بیان کرد: همزمان بسته جامعی برای توسعه اشتغال  تهیه شده و پس از نهایی شدن به زودی اعلام می‌شود.


اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مدنظر است
سخنگوی دولت درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر کم ارزش شدن یارانه ۴۵ هزارتومانی و آیا دولت قصد افزایش آن را دارد؟، اظهار کرد: گفته رئیس جمهور به نقل از مدیران اقتصادی دولت قبل بود؛ یعنی عدد مذکور در گزارش‌ها و آمارهای دولت گذشته بوده و طبیعتاً این مورد نشان می‌دهد الگوی یارانه‌های فعلی الگوی مناسبی نیست. وی افزود: در سند تحول دولت، برای هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مسیر مجزایی طراحی و پیش‌بینی شده، از این رو باید اصلاح نظام پرداخت را در دستور کار قرار دهیم تا این‌گونه ناکارا برای مردم نباشد. وی همچنین در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: من چنین خبری نشنیده‌ام و این اقدام در دستور کار دولت نیست.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه «پیش از این اعلام کرده بودید وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال با سرعت در حال پیشرفت است، با توجه به این وعده دولت، سؤال این است که چه میزان از ۸۰۰ هزار واحدی که وزارت راه اعلام کرده در حال ساخت است، مربوط به واحدهای باقیمانده مسکن مهر و مسکن ملی هستند؟» گفت: علاوه بر ۸۰۰ هزار واحد در حال ساخت، برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن، زمین تأمین شده و ثبت نام هم بیش از ۵ میلیون نفر بوده است. متأسفانه از سال ۹۴ پروژه‌هایی با پیشرفت‌های کم (۱۰ درصد) آغاز شده که به نوعی رها شده بود. با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن با تسهیلات مناسبی همراه بود، استقبال بیشتری از این طرح صورت گرفت و در نهایت همه این موارد تحت این طرح دنبال خواهند شد.

تشکیل سازمان مهاجران
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مهاجران افغانستانی، بیان کرد: به اذعان مراجع بین‌المللی ایران میزبان خوبی برای مهاجران افغانستانی بوده است. هر چند همین مراجع به وظایف خود در حمایت از پناهندگان عمل نکردند. دولت و جمهوری اسلامی معطل تکالیف بین‌المللی نمانده است. ایران از ثبات افغانستان استقبال می‌کند، اما تا زمانی‌که این عزیزان میهمان ما هستند، حمایت‌ها ادامه دار است.  سخنگوی دولت ادامه داد: دستور رئیس جمهور به وزارت کشور ایجاد یک سازمان متمرکز به منظور ساماندهی امور مهاجران است.

منابع یارانه‌ای تأمین دارو افزایش داشته
وی با اشاره به ارز ترجیحی دارو، بیان کرد: منابع یارانه‌ای تأمین دارو نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش هم داشته است و منابع خاص و مجزایی برای تأمین داروی بیماران دارای بیماری خاص پیش‌بینی شده است تا در اختیار بیمار قرار گیرد و از آن سوء استفاده نشود.  وی تصریح کرد: روش جایگزین پیشنهادی مورد توجه در سند تحول و بودجه این است که منابع به سمت خود مصرف‌کننده و سازمان‌های بیمه‌گر برود، پس تفاوتی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت و صرفاً شیوه توزیع این یارانه تغییر خواهد کرد. البته هنوز آیین‌نامه نهایی تدوین نشده است. هر اقدام مرتبط با مردم پیش از اقدام اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.