۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۶
کد خبر: 793026

توقف برابر هوادار اندک شانس یحیی گل محمدی برای جبران امتیازهای از دست رفته را به کلی از بین برد تا بهترین اتفاق ممکن برای آبی‌پوشان پایتخت رقم بخورد و فرهاد مجیدی و شاگردانش برای دستیابی به عنوان قهرمانی کار آسانی پیش رو داشته باشند.

از بین رفتن شانس قهرمانی و توقف دوباره برابر هوادار همانند نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر، سبب شد میزان اعتراض‌ها و انتقادها به کادر فنی تشدید شود و منتقدان گل محمدی این بار با قدرت بیشتری عملکرد نامناسب او در فصل جاری را زیر سؤال ببرند.
با این شرایط و افزایش انتقادها به نظر می‌رسد فضا برای ادامه فعالیت گل محمدی در کادر فنی پرسپولیس برای فصل آینده زیاد مهیا نباشد، هرچند رضا درویش پس از توقف تیمش برابر هوادار تأکید کرد همچنان با گل محمدی همکاری خود را ادامه خواهند داد اما بعید است این وعده درویش رنگ واقعیت به خود بگیرد، به ویژه اگر این تیم نتواند در رقابت‌های حذفی صاحب جام شود.
در این میان انتقادات تند پیشکسوتان پرسپولیس نیز حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد با قهرمانی رقیب سنتی در رقابت‌های لیگ برتر  شدت حملات افزایش یابد و گل محمدی و همکارانش به واسطه نتایج بدست آمده به شدت تحت فشار قرار گیرند.
در این بین محرومیت یحیی گل‌محمدی نیز مزید بر علت شده، به گونه ای که پیش بینی می شود اگر در بازی های بعدی نیز گل محمدی از نشستن روی نیمکت پرسپولیس محروم شود، ممکن است تعداد توقف‌های پرسپولیس بیشتر شود تا جایگاه نایب قهرمانی این تیم نیز از سوی سایر حریفان تهدید شود، آن گاه کنترل تفکرات مخالف کار آسانی نخواهد بود.
اما پرسش مهم این است که در صورت جدایی گل محمدی چه کسی به عنوان جانشین سرمربی فعلی شهامت نشستن روی نیمکت این تیم را خواهد داشت؟ به نظر می‌آید درویش در صورت خداحافظی یحیی دو راه بیشتر پیش رو ندارد، یا بایستی به سراغ گزینه خارجی برود یا اینکه از میان چند گزینه موجود در فوتبال ایران یک نفر را به عنوان گزینه جانشینی یحیی انتخاب 
کند.
فهرست گزینه‌های داخلی درویش برای مربیگری پرسپولیس بسیار محدود است و شاید در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن گزینه‌های داخلی به تعداد انگشتان یک دست برسد، اما در خصوص مربی خارجی وی قدرت مانور بیشتری دارد، هر چند برای انجام چنین فرایندی باید ابتدا مجوز وزارت ورزش و جوانان را دریافت کند، سپس به سراغ مذاکره و عقد قرارداد با گزینه خارجی برود، بر این اساس به نظر می رسد شانس انتخاب یک مربی وطنی بیشتر از یک خارجی شناخته شده باشد.
با این تفاسیر باید دید آیا گل محمدی در 6 هفته باقیمانده از رقابت‌های لیگ برتر و بازی‌های حذفی می‌تواند خاطره خوش را با هواداران پرسپولیس به اشتراک بگذارد یا اینکه با تکرار نتایج هفته‌های اخیر تنش در لایه های هواداری بیشتر خواهد شد تا کار به جاهای بازیک‌تر کشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.