همزمان با تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و گسترش روزافزون مقاومت مسلحانه در مناطق کرانه باختری که نشان از ناتوانی سرویس‌های امنیتی صهیونیست‌ها در کنترل ناآرامی‌ها دارد، رسانه‌های عبری از نزدیک شدن کابینه دولت رژیم صهیونیستی به فروپاشی خبر دادند.

تنهایی نفتالی

 به گزارش قدس آنلاین، ، «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کِنست (پارلمان صهیونیست‌ها) صبح روز گذشته استعفای خود را از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد. روزنامه «جروزالم پست» در این خصوص گزارش داد: با استعفای عیدیت، کابینه تل‌آویو اکثریت را در پارلمان از دست داده و چنانچه فرد دیگری استعفای خود را اعلام کند، کابینه از هم خواهد پاشید و اراضی اشغالی یک بار دیگر وارد انتخابات سراسری خواهد شد.
عیدیت سیلمان پس از علنی کردن قصد خود، درباره علت این تصمیم گفت احساس می‌کرده «دیگر نمی‌تواند وضعیت موجود را تحمل کند». «آنا راویا بارسکی» خبرنگار روزنامه عبری «معاریو» نیز در این زمینه خبر داد: بسیاری از اعضای ارشد ائتلاف از حدود یک هفته قبل می‌دانستند عیدیت قصد استعفا دارد؛ اما «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «یمینا» از این موضوع باخبر نبوده و صبح چهارشنبه این تصمیم او را غافلگیر کرده است. بر اساس گزارش‌ها، بنت برنامه کاری روز گذشته خود را برای رسیدگی به این مسئله لغو کرده و قرار است با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر چرخشی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره این مسئله جلسه تشکیل دهد. در حالی که «گیلعاد کاریف» از اعضای کنست ابراز امیدواری کرد عیدیت سیلمان از تصمیم خود عقب‌نشینی کند اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق صهیونیست‌ها و رهبر فعلی اپوزیسیون «از طرف افراد بسیاری در اسرائیل که منتظر این لحظه بودند»، از عیدیت تشکر کرد و از دیگر اعضای ائتلاف خواست همانند عیدیت استعفا کنند و در عین حال اظهار کرد ائتلاف او با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهد کرد.
در حالی که مقامات صهیونیست‌ها درگیر تنش‌های سیاسی بین خود هستند، گزارش‌ها از شدت گرفتن مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اشغالگران حکایت دارد. پایگاه خبری عرب ۴۸ در گزارشی اعلام کرد: در پی عملیات زیرگیری با خودرو در «نقب» دو پلیس رژیم صهیونیستی مجروح شدند که خبری درباره این حادثه یا وضعیت مجروحان منتشر نشده است. در حادثه‌ای دیگر نیز بامداد چهارشنبه تلاش نظامیان صهیونیست برای بازداشت تعدادی از فلسطینیان در شهرک الیامون واقع در شمال غربی جنین در کرانه باختری، به دلیل وقوع درگیری مسلحانه با شکست مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.