وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که عدم رأی کشورش به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق‌بشر، در چارچوب پایبندی بیروت به گفت‌وگو برای حل مشکلات است.

لبنان: علیه روسیه رأی نمی‌دهیم چون به گفت‌وگو پایبندیم

به گزارش قدس آنلاین، «​عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان روز پنج‌شنبه درباره دلایل این کشور درخصوص امتناع از رأی به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق‌بشر توضیح داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» وزیر امور خارجه لبنان گفت: «دلیل امتناع لبنان از رأی علیه روسیه این است که بیروت معتقد است گفت‌وگو وسیله بهتری برای حل اختلافات و نزاع‌ها، به جای به‌کارگیری قدرت نظامی است».

بو حبیب در ادامه افزود: «اگر روسیه از شورای حقوق بشر اخراج شود، گفت‌وگو به فضای آن شورا باز نخواهد گشت».

وی ضمن تاکید بر رد سیاسی‌کردن فعالیت سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: «شورای وزرای خارجه کشورهای عربی که ریاست این دوره‌اش به لبنان منتقل شده، در نشست اخیر خود نیز با سیاسی‌کاری مخالفت کرد؛ در نهایت، ما [در این خصوص] با دیدگاه عربی هم‌سو هستیم».

روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل طی نشستی، قطعنامه‌ای را که خواستار تعلیق عضویت مسکو در شورای حقوق بشر بود، با ۹۳ رای موافق به تصویب رساند؛ ۲۴ کشور به این قطعنامه رأی منفی و ۵۴ کشور نیز به به آن رأی ممتنع دادند.

چین و ایران نیز  جزو کشورهایی بودند که با رای منفی، با قطعنامه مخالفت کردند. وزارت خارجه چین در توضیح علت رای منفی خود، با اشاره به عدم شفافیت در تهیه پیش‌نویس این قطعنامه، تعلیق روسیه از این شورا را اقدامی غیرسازنده و نمونه‌ای خطرناک توصیف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.