خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق از قول کارشناسان پیش‌بینی کرد: دوره رکود بازار سرمایه تمام شده و شاخص کل بورس امسال رشد ۵۰ تا ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند.

پیش‌بینی رشد ۵۰ درصدی؛ بورس از رکود خارج می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق از قول کارشناسان پیش‌بینی کرد: دوره رکود بازار سرمایه تمام شده و شاخص کل بورس امسال رشد ۵۰ تا ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند.

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر متوسط بیست ساله را در نظر بگیریم شاخص کل بورس در سال جاری ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد خواهد کرد و اگر اقبال بیشتر شود ممکن است این رشد به ۸۰ درصد برسد.

خبرآنلاین با اشاره به افزایش شاخص بورس در چند روز اخیر، از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: دوره رکود در بازار سرمایه به اتمام رسیده است. در همه بازارها ما یک دوره رونق و یک دوره رکود داریم، بازار سرمایه از مرداد ماه ۱۳۹۹ وارد رکود شده و این رکود تا بهمن ماه سال گذشته ادامه داشته و به عبارتی بازار سرمایه نزدیک به یک سال و هشت ماه در رکود به سر می‌برده است. در حال حاضر رکود بازار سرمایه به اتمام رسیده است و اگر بیست سال گذشته بازار را مورد مطالعه قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که بازار سرمایه همواره یک و نیم تا دو سال در رکود بوده است و سپس برگشت خورده است. از طرفی بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب جذابیت بیشتری دارد و با توجه به ثبات نرخ ارز و قیمت‌های بالای طلا و رکود حاکم شده در بازار مسکن، بازار سرمایه بیشترین جذابیت را دارد.

در نتیجه سال ۱۴۰۱ برای بازار سرمایه سال خوبی خواهد بود و این نوید می‌رود که از ابتدای امسال با توجه به اینکه مسئله بودجه نیز حل شده و سایر سیاست‌های اقتصادی شفاف است بازار مثبت شود و بازگردد و شرکت‌های صادرات محور بازار سرمایه نیز به دلیل بحران اوکراین و روسیه رشدهای چشمگیری را داشته‌اند و فروش و سود خیلی خوبی را پیش رو دارند و مطمئن باشید امسال سال بورس است.

اگر متوسط بیست ساله را در نظر بگیریم شاخص کل بورس در سال جاری ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد خواهد کرد و اگر اقبال بیشتر شود ممکن است این رشد به ۸۰ درصد برسد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.