کاخ سفید اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا لوایح تصویب شده در کنگره با موضوع تعلیق روابط تجاری و ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را امضا کرد.

بایدن لایحه ممنوعیت واردات انرژی و تعلیق روابط تجاری با روسیه را امضا کرد

به گزارش قدس آنلاین، به گفته دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، جو بایدن، هر دو سند را امضا کرده است و بلاروس نیز شامل این تعلیق تجاری می‌باشد.

در اوایل ماه مارس، بایدن دستور ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را امضا کرد. این لایحه که از سوی کنگره تصویب شد عملا فرمان ریاست جمهوری را به قانون تبدیل می‌کند.

بایدن همچنین قبلا از قصد آمریکا و متحدان ناتو برای کنار گذاشتن روابط تجاری عادی با روسیه خبر داده بود. به گفته رئیس جمهور آمریکا هر یک از این کشورها قصد دارند اقداماتی را انجام دهند تا روسیه را از داشتن وضع مطلوب‌ محروم کنند. در آمریکا  برگرداندن چنین دستوری تنها با تأیید قانونگذاران امکان پذیر است.

تعلیق این وضعیت به واشنگتن اجازه می‌دهد تا تعرفه‌های بیشتری را برای روسیه و بلاروس نسبت به سایر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی تعیین کند. این تصمیم تا اول ژانویه ۲۰۲۴ به قوت خود باقی خواهد ماند. در این بین، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند روابط تجاری عادی خود را با روسیه و بلاروس احیا کند، در صورتی که این کشورها اقدامات تهاجمی را علیه اوکراین  متوقف کنند.

چند روز پیش، جو بایدن با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه روسیه، گفت: ما در کنار هم پیمانان و شرکای خود دور جدیدی از تحریم‌های نابودگر را اعلام می‌کنیم.

بایدن در حساب توییتری خود نوشت: من روشن اعلام کردم روسیه هزینه هنگفت و فوری را به خاطر جنایاتش در شهر بوچا پرداخت خواهد کرد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هم در سخنانی گفته بود: ما از نزدیک با کشورهای اروپایی در خصوص بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه همکاری خواهیم کرد.

پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای سابق خود، رئیس جمهور روسیه را مجرم جنگی خوانده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.