عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است.

حادثه تروریستی حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم ترحیم و بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی و تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی را نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: با وقوع این حادثه روحیه شهادت طلبی در جامعه احیاء شد. 
وی افزود: دشمنان فکر می‌کردند که با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند مردم انقلابی را دلسرد کنند غافل از اینکه مردم شریف ایران تحت تاثیر فرهنگ علوی و فاطمی شهادت را مایه کرامت و بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند. 
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: حادثه تروریستی حرم در عین تلخ بودن یک پیام مهم دارد و آن این است که دشمنان هنوز به درستی اسلام را نشناخته‌اند وگرنه می‌دانستند این اقدامات مردم مسلمان را در ادامه راه دفاع از آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند. 
وی اظهار کرد: مرگ انواع مختلفی دارد ولی از منظر آیات و روایات اسلامی با کرامت‌تربن و باارزش‌ترین نوع مرگ کشته شدن در راه خدا و شهادت است.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: شهادت یک کرامت است که خداوند به هرکه بخواهد عطا می‌کند. در ماه رمضان که ماه قرائت قرآن و ماه حرکت به سوی قله‌های رفیع انسانی است، اولیاء الهی در کنار آرزوی زیارت خانه خدا و حرم مطهر رسول الله(ص) توفیق شهادت را از درگاه خداوند باری تعالی طلب می‌کنند. 
وی اظهار کرد: با مرور زندگی شهیدان اصلانی و دارایی در می‌یابیم که این دو شهید بزرگوار همواره در زمینه تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین فعالیت می‌کردند و در این راه از نثار جان خود نیز ابایی نداشتند. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام جز خدمت به مردم آن هم در محروم‌ترین مناطق کاری نکردند و شهادت در راه خدا بهترین پاداش برای آنها بود. 
وی اضافه کرد: دشمنان فکر می‌کردند با این اقدام و تبلیغات سوء در فضای مجازی می‌توانند مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند در صورتی که این حادثه موجب شد بار دیگر فضای حق طلبی، فداکاری، مظلومیت و خدمت گذاری روحانیت در جامعه برجسته شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.