رسانه‌های غربی هشدار دادند، احتمال دارد میزان عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رکورد تاریخی بزند.

 رکورد عدم مشارکت در انتخابات فرانسه شکسته می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، امروز شنبه در فاصله یک روز مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، آخرین خبرها حاکی از بی میلی اکثریت فرانسوی‌ها به این انتخابات حکایت دارد.

نظرسنجی «بنیاد فرانسوی افکار عمومی» موسوم به «آیفوپ»(Ifop) نشان می‌دهد اکثریت قاطع مردم فرانسه نظر مساعدی درباره کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارند و از نظر ۸۰ درصد آنها، کیفیت این کارزار بسیار پایین بوده است.

روزنامه انگلیسی گاردین امروز درباره انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه(فردا) در فرانسه که با حضور ۱۲ نامزد برگزار خواهد شد، گزارشی منتشر کرد و در آن از احتمال رکورد تاریخی میزان عدم مشارکت فرانسوی‌ها خبر داد.

طبق گزارش این رسانه غربی، نارضایتی اکثریت مردم فرانسه از کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ممکن است سبب شود که روز یکشنبه یک رکورد تاریخی در زمینه عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه ثبت شود.

 نظرسنجی آیفوپ که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، نشان می‌دهد که از نظر ۸۰ درصد فرانسوی‌ها کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور «کیفیتی ضعیف» داشت و ریا دهندگان درباره فقدان ایده‌های سیاسی جدید و ارائه راه‌کارهای بسیار معدود برای مشکلاتشان گلایه دارند.

طبق این نظرسنجی، در حالی که مبارزات کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وارد آخرین هفته خود شده بود به اعتقاد ۵۴ درصد از فرانسوی‌ها، این کارزار اصلا هنوز شروع نشده است.

طبق گزارش گاردین، «تعداد بی سابقه‌ای از رای‌دهندگان فرانسوی می‌گویند که آنها مطمئن نیستند بهه چه کسی رای بدهند و روز یکشنبه(فردا) احتمال خودداری از رای دادن می‌تواند رکورد تاریخی تا ۳۰ درصد را بشکند».

در ادامه گزارش آمده است: «رسانه‌ها و تحلیلگران فرانسوی کارزار(انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) را اینگونه توصیف کرده‌اند که انگار رای دهندگان این کشور که تا همین حالا هم در نتیجه بحران‌ها دچار فرسودگی شده است، به خواب فرو برده است».

به اعتقاد «فابیِن روسل» نامزد کمونیست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه، کارزار انتخاباتی امسال این کشور اینطور توصیف کرد: کارزار انتخاباتی «فرو رفته در مورفین».

«ژان لاسال» قانونگذار فرانسوی منطقه جنوب غربی فرانسه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفته بود: «این کارزار، افتضاح است».

هشدار رسانه‌های غربی درباره احتمال شکسته شدن رکورد عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی مطرح شده که پیش از این افزایش محبوبیت «مارین لوپن» رهبر افراطی «جبهه ملی» و رقابت نزدیک او با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فعلی خبرساز شده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.