دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره نمایشگاه عرضه آثار این دوره از جشنواره که از ۲۱ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و توجه ویژه به کیفیت تولیدات در این نمایشگاه توضیح داد.

برنامه‌ها و ویژگی‌های هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

به گزارش قدس آنلاین، آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برگزاری نمایشگاه فروش آثار این دوره از جشنواره تشریح کرد: جشنواره ملی اسباب‌بازی معمولا بخش‌های متنوعی دارد که شامل برگزاری نشست‌های علمی و تجلیل از اسباب‌بازی‌های برتر سال است که یک بخش از این جشنواره هم مربوط به نمایشگاه فروش اسباب‌بازی است، به این شکل که تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در این بازار اسباب‌بازی‌های خود را به طور مستقیم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

او ادامه داد: در این دوره به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و شروع ایام ماه مبارک رمضان این احتمال را می‌دادیم که نمایشگاه برگزار نشود اما با همکاری و استقبال خوب تولیدکنندگان داخلی صنعت اسباب‌بازی توانستیم نمایشگاهی را به‌صورت متمرکز، در مساحت حدود دوهزار متر و با حضور بیش از ۶۰ تولیدکننده برگزار کنیم.

مهدی‌زاده مجدداً گفت: نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه افتتاح می‌شود و تا ۲۸ فروردین‌ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه به‌دلیل این‌که در ایام ماه مبارک رمضان هستیم، از حدود ۱۷ تا ۱ بامداد است تا به‌نوعی بتوانیم از افطار تا نزدیک سحر در خدمت مخاطبان و خانواده‌ها باشیم.

 دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری درکنار نمایشگاه فروش آثار بیان کرد: در کنار این نمایشگاه که برای عرضه و فروش محصولات اسباب‌بازی داخلی برپا می‌شود، برنامه‌های فرهنگی و هنری هم برگزار می‌کنیم تا بچه‌ها و خانواده‌ها در آن شرکت کنند. در این راستا برنامه‌هایی مانند مسابقه یا کارگاه‌های هنری در نظر گرفته شده که بخشی از این کارگاه‌ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخشی از آن به‌همت مجموعه تولیدکنندگان ایرانی برنامه‌ریزی شده‌است. همچنین در برنامه‌های جانبی امسال شاهد حضور برنامه‌ها و شخصیت‌های تلویزیونی محبوب بچه‌ها خواهیم بود و دست‌کم دو برنامه تلویزیونی مطرح و محبوب از محل نمایشگاه ملی اسباب‌بازی اجرای زنده خواهند داشت.

او در ادامه درباره تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه ملی اسباب‌بازی نسبت به دوره‌های قبل گفت: هر سال سعی داریم ابتکارهایی به جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه و کم کنیم که همین امر موجب می‌شود جشنواره حالت طبیعی و سیالی داشته‌باشد، برای مثال امسال برگزاری نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با ماه رمضان همراه شده و سعی داریم متناسب با این شرایط تجربه‌های متفاوتی برای مخاطبان رقم بزنیم.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اضافه کرد: اسباب‌بازی‌های موجود در این دوره نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در کنار حضور تعداد مشخصی از شتاب‌دهنده‌ها (استارت‌آپ‌ها) در نمایشگاه، می‌توان گفت که هفتمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی گردهمایی تولیدکنندگان برتر صنعت اسباب‌بازی کشور است.

مهدی‌زاده در پایان درباره توجه ویژه به کیفیت اسباب‌بازی‌ها در نمایشگاه این دوره گفت: رویکرد کلی جشنواره امسال بر یک جریان کیفی بوده‌است. سال‌های گذشته ما به‌نوعی به‌دنبال حضور حداکثری تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی در نمایشگاه بودیم اما امسال با رایزنی‌هایی که انجام شد و بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرد، روی سطح کیفی آثار متمرکز شدیم و نگاه کاملا گزینشی داشتیم و سعی کردیم اسباب‌بازی‌ها را با وسواس بیشتر انتخاب کنیم تا منتخبی از بهترین‌ تولیدات صنعت اسباب‌بازی در این دوره عرضه شود، درنتیجه شرمنده تولیدکنندگان زیادی شدیم که علاقه داشتند در نمایشگاه حضور پیدا کنند اما یا کیفیت آثارشان در حد لازم نبود یا تعداد تولیدات‌شان کم بود. البته با کمی فاصله زمانی سعی داریم نمایشگاه عمومی‌تری برگزار کنیم که در آن‌جا می‌توانیم شاهد حضور حداکثری تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    منم دوست دارم بیام جشنواره اسباب بازی ها خیلی دوست دارم