عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشک در کشورمان مشهود است و حتما باید ظرفیت پزشکی افزایش یابد.

کمبود پزشک در کشورمان مشهود است/ ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی

به گزارش قدس آنلاین، بهروز محبی نجم آبادی با بیان اینکه تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم بسیار کم است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد پزشکان در مناطق محروم به واسطه کم بودن حقوق و مزایای آنان بسیار کم است و این مسائل باعث شده که کشورمان در زمینه پزشک با مشکل جدی مواجه شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی از مناطق حوزه انتخابیه بنده بیمارستان وجود دارد اما پزشک متخصص دائمی ندارند و در برخی از رشته‌ها هم اساساً پزشک متخصص نداریم و یا با کمبود مواجه هستیم.

وی متذکر شد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در جلساتی این موضوع را بررسی و تاکید کرد که افزایش ظرفیت پزشکی اتفاق بیفتد و باید این موضوع محقق شود.

نجم آبادی ادامه داد: مطابق با آمارهای جهانی، ایران از لحاظ تعداد پزشک با کمبود مواجه است و ما با بسیاری از کشورهای جهان در این زمینه فاصله داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ارجاع و پزشک خانواده و اینکه افراد باید به طور دائمی پزشک داشته باشند که با وی مشورت کنند، متاسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: ما باید بیشتر از پزشک استفاده کنیم. این در حالی است که معمولاً مردم ما هنگام شیوع بیماری به پزشکان مراجعه می‌کنند. در حالی که باید پیش از بیماری و برای پیشگیری هم به پزشک مراجعه کنند. ما باید به حوزه پیشگیری از بیماری هم توجه ویژه داشته باشیم و پزشکان و به ویژه پزشکان عمومی باید به ما در این زمینه کمک کنند.

محبی نجم آبادی گفت: باید فرهنگ استفاده از پزشک قبل از ابتلا به بیماری های لاعلاج در کشورمان جا بیفتد و اگر این مسئله جا بیفتد، می‌توانیم میزان پزشک خود را مطابق با آمارهای جهانی برسانیم و افزایش دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آماری که به ما می‌دهند، نشان می‌دهد که ما به لحاظ تعداد پزشک با آمارهای بین‌المللی فاصله زیادی داریم و کمبود پزشک در کشورمان کاملاً مشهود است و باید این مشکل حل شود.

وی اظهار داشت: باید امکانات لازم را به پزشکان دهیم تا به مناطق محروم بروند. ما پزشکان زیادی داریم که کار نمی‌کنند. ده‌ها هزار نفر از پزشکان بیکار هستند و مفهومش این است که پزشک در کشورمان وجود دارد، اما آنان به مناطق محروم نمی‌روند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید امکانات لازم، حقوق بیشتر و شرایط مناسب تری را برای پزشکان فراهم کنیم تا آنان در مناطق محروم خدمت کنند. باید ظرفیت پزشکی هم افزایش یابد و این موضوع عملیاتی شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.