همزمان با بازگشایی ورزشگاه‌ها و ورود تماشاگران به استادیوم‌ها، مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در اقدامی عجیب نرخ فروش بلیت مسابقات خانگی خود را به شکل ناباورانه‌ای افزایش دادند تا یک چالش بزرگ برای هواداران آن‌ها به وجود بیاید.

دست سرخابی‌ها در جیب هوادار!

مقایسه نرخ بلیت‌های ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در مقطع کنونی با دوران پیش از شیوع کرونا نشان می‌دهد افزایش چند صد درصدی شامل حال بلیت‌ها شده و هوادارانی که قصد حضور در ورزشگاه را دارند باید برای خرید بلیت رقم گزافی را پرداخت کنند تا مجوز ورود به استادیوم را پیدا کنند!
نکته تأمل برانگیز اینجاست که در قبال این مبلغ  گزاف برای خرید بلیت هیچ خدماتی به تماشاگران ارائه نمی‌شود و همانند گذشته تماشاگران مجبورند در شرایطی نامناسب مدت زمان حضور در استادیوم را سپری کنند تا از نزدیک بازی تیم مورد علاقه خود را تماشا کنند.
هرچند عده ای از هواداران دو آتشه استقلال و پرسپولیس با وجود افزایش نرخ بلیت استادیوم بازهم نسبت به تهیه و خرید آن اقدام می‌کنند، اما بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان و هواداران به این دو تیم قادر به پرداخت این مبلغ نیستند، به همین دلیل قید حضور در ورزشگاه را می‌زنند و این اتفاق در درازمدت می‌تواند تهدید بزرگ برای استقلال و پرسپولیس به شمار آید تا آن‌ها شاهد کاهش چشمگیر تعداد تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی باشند.
از آنجا که نوجوانان و جوانان بخش قابل توجهی از هواداران داخل استادیوم این دو تیم را تشکیل می‌دهند، باید این نکته را در نظر گرفت که برای یک نوجوان دانش‌آموز یا یک جوان کارمند و کارگر پرداخت مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به هیچ عنوان قابل قبول نیست! 
شاید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بابت شیوع کرونا در فصل گذشته و نبود بلیت فروشی خسارت فراوانی دیده‌اند اما این موضوع دلیل قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور نرخ بلیت ورود به استادیوم نیست، مطمئناً حالا که استقلال و پرسپولیس برای جبران خسارت‌های گذشته تصمیم گرفتند به این ترتیب هواداران خود را تحت فشار بگذارند تا با این روش درآمدزایی کنند، سایر باشگاه‌های لیگ برتری نیز به این فکر می‌افتند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا از این محل منتفع شوند، آنگاه هواداران فوتبال به دلیل هزینه سرسام آور تهیه بلیت قید رفتن به استادیوم را خواهند زد تا لیگ ایران در دوران پسا کرونا نیز از حضور تماشاگرانش در ورزشگاه محروم شود.
از طرفی یک سؤال کلیدی در این میان برای کارشناسان و منتقدان به وجود آمده که این مدل قیمت‌گذاری بر اساس چه معیاری انجام شده است؟ آیا مسئولان وزارت ورزش و جوانان در جریان این اتفاق هستند؟ شاید بر اساس قانون فرایند بلیت‌فروشی در اختیار باشگاه‌ها باشد، اما طبیعتاً در این میان نظارت دستگاه‌های ناظر بر عملکرد آن‌ها بسیار تعیین کننده است و به گونه‌ای نیست که استقلال و پرسپولیس به هر ترتیبی که مورد نظرشان باشد برای ورود هواداران تصمیم گیری کنند!
به نظر می رسد اگر تصمیمی درست و منطقی برای این اتفاق گرفته نشود، به زودی شاهد واکنش‌های غیرمنتظره از سوی هوادارانی باشیم که توان پرداخت این مبالغ را ندارند، آنگاه دیگر برای ابراز پشیمانی و وتوی تصمیمات خلق‌الساعه زمان گذشته است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.