۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 793535

کارشناسان امور بهداشت و درمان و از جمله مشاور ویژه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در زمینه امور بهداشت نسبت به افزایش و شدت یافتن همه گیری کووید-۱۹ دراین کشور بخصوص در فصل پائیز هشدار دادند.

تشدید شیوع کووید-۱۹ در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای خبری «هیل»  با انتشار این خبر نوشت: «آنتونی فائوچی» سرپرست مشاوران امور بهداشت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش بینی کرد که طی هفته های پیش رو شهروندان این کشور شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ خواهند بود.

هیل در ادامه نوشت: فائوچی که همچنین مدیر موسسه ملی آلرژی و ابتلا به امراض در آمریکا است افزود که افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا می تواند نتیجه کاهش مصونیت ایمنی(واکسن های تزریق شده) و تسهیل محدودیت های اجتماعی در سراسر آمریکا باشد.

بنابراین گزارش فائوچی دراین خصوص گفت: تصور می کنم که باید انتظار داشته باشیم که طی هفته های پیش رو شاهد جهش در آمار مبتلایان به کووید-۱۹ باشیم، اما امیدوارم با واکسن های زده شده، شاهد افزایش یکباره بستری شدگان در بیمارستان ها نباشیم.

تارنمای خبری آمریکایی هیل نوشت: فائوچی با توجه به تجربه دو سال پیاپی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در فصل پائیز در آمریکا نیز گفت که چشم انداز این مورد محتمل است.

فائوچی دراین باره افزود: فکر می کنم که باتوجه به سرد شدن هوا در فصل پائیز باید انتظار افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ را داشته باشیم، به همین خاطر است که اداره غذا و داروی آمریکا و کمیته های وابسته به آن هم اکنون در حال اتخاذ طرحی های راهبردی  برای مقابله با موضوع بوده، همینطور در موسسه ملی بهداشت،  هم اکنون مطالعاتی برای مشخص ساختن بهترین راه های مقابله درحال انجام است.

هیل نوشت: فائوچی در حالی دراین باره هشدار می دهد که سویه «بی ای.۲» کرونا که سطح بالایی از انتقال را نسبت به سویه اومیکرون دارد  هم اکنون در آمریکا فراگیر شده است.

گفتنی است؛ بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی  «ورد مترز دات اینفو»  آمریکا با ۸۲ میلیون فرد مبتلا به کووید-۱۹ و با بیش از یک میلیون جان باخته ناشی از ابتلا به این بیماری، همچنان کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.