رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از میزبانی این سازمان برای گردهمایی کشورهای همسایه ایران در جهت تقویت و توسعه مناسبات محیط زیستی منطقه ای خبر داد.

میزبانی ایران از کشورهای همسایه برای رفع معضلات محیط‌زیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سیدحسین موسوی فر  دراین باره اظهار داشت: پیرو بند ۱۵ سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری، تقویت دیپلماسی محیط زیست با تلاش برای ایجاد و تقویت نهادهای منطقه‌ای در جهت مقابله با گرد و غبار، آلودگی‌های آبی و همگرایی منطقه ای و بین المللی در زمینه مقابله با مخاطرات محیط زیستی یکی از تکالیف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: بر این اساس و پس از تکلیف ریاست جمهوری به سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه های ذیربط مبنی بر رفع معضل ریزگردها از طریق دیپلماسی و مجامع بین المللی و در تعامل با کشورهای همسایه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست دستور برگزاری نشست وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای همجوار و نمایندگان سازمانهای بین المللی مرتبط را صادر کرد.

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: این نشست به زودی و با تلاش برای دستیابی به سندی بین المللی در خصوص معضلات محیط زیستی مختلف در منطقه و آثار مخرب آن بر کشورهای همجوار به مدت یک روز و با همکاری دستگاه های ذیربط برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.