سخنران حرم مطهر رضوی، حضرت خدیجه کبری(س) را مایه فخر و مباهات اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: این بانوی بافضیلت ام‌المومنین و مادر تمام ائمه معصومین(ع) است.

حضرت خدیجه(س) مایه فخر و مباهات اهل بیت(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن و همزمان با شب رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ حضرت خدیجه کبری(س) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) یکی از زنان ثرتمند مکه بود که به خاطر موقعیت اجتماعی و اقتصادی خوبی که برخوردار بود، بسیاری از بزرگان و تجار مکه از ایشان خواستگاری کردند ولی این بانوی بزرگوار به هیچ کدام از آنها جواب مثبت نداد و پیامبر(ص) که یتیم بود را به عنوان همسر خود انتخاب کرد.
وی افزود: حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را در راه خدا و در راه ترویج دیدن اسلام انفاق کرد به طوری که در هنگام وفات هیچ ثروتی نداشت و خداوند نیز در برابر این معامله به او دختری همچون فاطمه زهرا(س) که خیر کثیر و ام الائمه(ع) بود را عطا فرمود.  
حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: حضرت خدیجه (س) در زمانی به پیامبر(ص) ایمان آورد که احدی به او ایمان نداشت و پیامبر(ص) نیز همواره برای این بانوی بزرگوار احترام ویژه‌ای قائل بودند.
این مدرس قرآنی ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) مادر یازده امام معصوم است و آن بزرگواران همواره به داشتن مادری همچون حضرت خدیجه(س) افتخار و مباهات می‌کردند. به عنوان مثال حضرت زین العابدین(ع) در یکی از خطبه‌ها خود را فرزند خدیجه کبری(س) معرفی کردند و این موضوع را یکی از افتخارات خود برشمردند.  
وی اظهار کرد: با مروری در زندگی حضرت خدیجه کبری(س) به این نتیجه می‌رسیم که کسی که با خدا معامله کند از این معامله سود بسیار زیادی می‌برد چرا که انفاق خالصانه در راه خدا حتی اگر ناچیز هم باشد خدا آن را چند برابر می‌کند.
سلسله جلسات درس هایی از قرآن در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در رواق امام خمینی(ره) پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.