مطبوعات کره جنوبی از استقرار یک گروه تاکتیکی از ناوهای آمریکایی به دلیل تنش‌ها با کره شمالی، در منطقه شبه جزیره کره خبر دادند.

استقرار یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آب‌های شبه جزیره کره

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه مطبوعات کره جنوبی اعلام کردند یک گروه تاکتیکی از ناوهای آمریکایی به دلیل تنش‌ها با کره شمالی، در منطقه مستقر شده اند، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن در حال انجام عملیات در آب‌های شبه جزیره کره است.

در حالی که پیونگ یانگ از ابتدای سال کنونی میلادی چند آزمایش موشک بالستیک انجام داده است، واشنگتن نگران آزمایش هسته‌ای قریب الوقوع کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این مسئول آمریکایی گفت ناو یو اس اس آبراهام لینکلن برای انجام رزمایش‌های مشترک با ارتش ژاپن به منظور اطمینان بخشیدن به متحدان و شرکای آمریکا در منطقه در دریای ژاپن حضور دارد.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۷ است که چنین ناوی به آب‌های بین کره جنوبی و ژاپن اعزام می‌شود. در آن زمان، واشنگتن قصد داشت در برابر آزمایش‌های بالستیک و هسته‌ای پیونگ یانگ، قدرت نمایی کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد عملیات ناو یو اس اس آبراهام لینکلن در این منطقه مدت سه تا پنج روز خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.