۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 793917

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته با گذشت و صلح در پرونده‌هااز اجرای حکم ۷۹۳ محکوم به قصاص جلوگیری شد و ۸۰ هزار زندانی نیز مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

گذشت از اجرای حکم قصاص ۷۹۳ زندانی

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح‌الله خداییان گفت: قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰  در اجرای سند تحول قضایی در بخش های مختلف از عملکرد قابل قبولی برخوردار بودند.

وی تقویت رویکرد تخصصی و کارشناسی و کاربردی در برخورد مسایل مختلف در سال گذشته تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای ارتقای امنیت اجتماعی ایجاد روحیه صلح و سازش و گذشت و مدارا  در جامعه است و با همکاری شوراهای حل اختلاف از اجرای حکم قصاص ۷۹۳ محکوم جلوگیری شد.

خداییان درباره پرونده‌های کثیرالشاکی اظهارداشت: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۳۸ پرونده کثیرالشاکی تعیین تکلیف شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده شهادت دو تن از روحانیون در حرم مطهر رضوی اظهارداشت: بلافاصله ضارب که شخصی به نام عبدالطیف مرادی بود و اقدام به شهادت دو روحانی عزیز و مجروح شدن روحانی دیگر شد، دستگیر کردند و  پرونده در جریان است.

وی ادامه داد: ارتکاب جرم قتل کاملا مشخص است اما قوه قضاییه تابع قانون است و رعایت قوانین و مقررات موجب می‌شود رسیدگی به این پرونده قدری طول بکشد هرچند انتظار ما از دادگستری استان خراسان رضوی این است که این پرونده هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

انتقال ۶ هزار و ۲۰۸ نفر به زندان های محل اقامت یا نزدیکترین زندان محل اقامت

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره طبقه بندی و دستور زبان قوه قضاییه مبنی بر انتقال زندانیان به زندان شهر محل سکونت گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۸ نفر به زندان های محل اقامت یا نزدیکترین زندان محل اقامت منتقل شدند و این اقدام در راستای مساعدت حال خانواده زندانیان در حال انجام است.

خداییان در پاسخ به سوالی درباره مافیای دارو و پرونده‌های این حوزه گفت: در سال ۱۳۹۹ با گزارش سازمان اطلاعات سپاه برای پنج شرکت دارویی پرونده ای در دادسرای تهران و مجتمع جرایم اقتصادی مطرح شد و درخصوص شرکت اکتوورکو پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی ادامه داد: روش این شرکت برای دریافت ارز دولتی این بود که مدیران این شرکت اقدام به ثبت شرکت می کردند و از طریق جعل فاکتورهای خرید و افزایش ساختگی قیمتها موفق به دریافت ۹۲ میلیون یورو ارز دولتی شدند که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی تحت تعقیب قرار گرفتند.

خداییان اضافه کرد: اکنون پرونده‌ای برای چهار مدیر و هفت کارمندی که اقدام به اخذ رشوه کرده بودند در جریان رسیدگی قرار دارد و اقدامات بقیه شرکت ها نیز در دست بررسی قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.