در حدود ۲۰ روز اخیر چندین عملیات شهادت طلبانه توسط جوانان فلسطینی در تل آویو و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی علیه نظامیان اسرائیلی صورت گرفته که نشان از پایان صبر فلسطینی ها نسبت به جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی دارد.

تیراندازی در تل آویو؛ بازتاب تولید خشونت توسط صهیونیست ها

به گزارش قدس آنلاین، شرایط این روزهای فلسطین با دوران آغازین اشغال این کشور توسط صهیونیست ها در سال ۱۹۴۸ که با سلاح و کشتار دست برتر را داشتند فرق کرده و فلسطینیان ثابت کرده اند که می توانند در مقابل رژیم خشونت طلب و تا به دندان مسلح صهیونیستی مقابله و از حقوق خود دفاع کنند.

در ۱۴ می سال ۱۹۴۸که قیمومیت بریتانیا بر فلسطین به پایان رسید، صهیونیست ها بلافاصله و در همان روز با انتشار «منشور استقلال»، موجودیت رژیم جعلی اسرائیل را اعلام کردند؛ روزی که فلسطینیان و مردم جهان آن را «روز نکبت» نام گذاری کرده‌اند.

دقیقا از همان زمان یعنی از ۷۴ سال پیش واژه فلسطین با مقاومت ضدصهیونیستی گره خورد و با شروع جنایات و قتل عام فلسطینی ها از سوی صهیونیست ها، مقاومت مردمی و جنبش های مقاومت اسلامی نیز وارد میدان مقابله با صهیونیست های غاصب شدند.

هر روز که از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل می گذشت، صهیونیست ها با انواع جنایت و خشونت با فلسطینی ها برخورد می کردند و حدی برای توقف اقدامات ضدانسانی خود قایل نبودند تا حدی که در جریان این جنایات صدها هزار فلسطینی شهید و یا اسیر و میلیون ها فلسطینی نیز از وطنشان آواره و به دیگر کشورها پناه بردند؛ تا این که بالاخره فلسطینی ها به خود آمدند و انتفاضه یک و دو را برنامه ریزی و اجرا نمودند و  در حملات همه جانبه صهیونیست ها به غزه، گروه های مقاومت، دفاع جانانه ای در چند جنگ از خود نشان دادند به حدی که پیروزی های درخشانی نصیب فلسطینی ها شد که در تاریخ مبارزه فلسطینی ها به صهیونسیت های غاصب سابقه نداشت.

بیشترین دفاع فلسطینی ها در مقابله با صهیونیست ها در سال های اخیر در جنوب سرزمین های اشغالی یعنی غزه صورت گرفته، ولی چند سالی است که فلسطینیان کرانه باختری نیز به نتیجه رسیده اند که باید در مقابل صهیونیست بایستند و از حقوق خود دفاع کنند؛ از این رو چند سالی است که برخی از فلسطینیان کرانه باختری مسلح شده و اقدام به مقابله با صهیونیست های متجاوز نموده اند و مهم تر این که این مقابله با نفوذ فلسطینیان به خیابان های تل آویو و حیفا باعث نگرانی و وحشت غاصبان سرزمین فلسطین شده است.

در همین چارچوب، در ۲۲ روز گذشته ۱۴ صهیونیست به دنبال ۴ عملیات در عمق فلسطین اشغالی کشته شده اند و یک صهیونیست نیز با شلیک اشتباه خود صهیونیست ها به هلاکت رسیده است.

شرایط این روزهای تل آویو در کابوس و وحشت می گذرد و حتی «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که «در گذشته از سوار شدن به اتوبوس می‌ترسیدیم، ولی اکنون از راه رفتن در خیابان‌ها (ی تل آویو نیز) هراس داریم و ممکن است عاملان (عملیات شهادت طلبانه) درب خانه هایمان را نیز بزنند».

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات تیراندازی در یکی از خیابان های تل آویو اعتراف کرد که «امنیت شهرک نشینان آسیب دیده است و این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت».

کوخاوی با تاکید بر این که عملیات فلسطینی ها شکست بزرگ نیروهای امنیتی اسرائیل محسوب می‌شود، تاکید کرد که نیروهای امنیتی و نظامی نتوانستند صحنه حادثه را کنترل کنند و عامل آن به راحتی صحنه را ترک کرد.

نگاهی گذرا به چند عملیات شهادت طلبانه اخیر در سرزمین های اشغالی

اولین عملیات ضدصهیونیستی در تاریخ دوم فروردین سال جاری بود که در جریان حمله با چاقو در شهر «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی رخ داد که در اثر آن  چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در جریان تیراندازی و زیرگیری در منطقه الخضیره در جنوب حیفا که در هفتم فروردین که توسط دو جوان فلسطینی صورت گرفت، دو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در جریان عملیات سوم که در منطقه «بنی براک» تل‌آویو انجام شد، پنج صهیونیست کشته شدند. در این عملیات، راکب موتور سیکلت با سلاح کلاشینکوف به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کرد.

با انجام عملیات هجدهم فروردین یک جوان فلسطینی به نام «فتحی رعد حازم» در یک رستوران در تل‌آویو نیز سه صهیونیست دیگر کشته شدند.

یک یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز در تاریخ ۲۱ فروردین توسط نظامیان صهیونیست از پای درآمد.

بر اساس خبرهای منتشر شده، ابتدا ادعا شد که این فرد تلاش داشت یک نظامی اسرائیلی را خلع سلاح کند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن اعتراف به این اشتباه بزرگ تاکید کرد، فردی که با آتش نظامیان اسرائیل کشته شد یک اسرائیلی بود و ظاهرا به دلایل جنایی دست به این اقدام زده بود.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که این شهرک‌نشین اسرائیلی در ورودی شهر عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی قصد دزدیدن سلاح یک نظامی زن اسرائیلی را داشت که توسط یک افسر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

تداوم وحشت در سرزمین های اشغالی

به دنبال افزایش عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین های فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر از اعزام سه گردان دیگر به منطقه خط «تماس» (نزدیک خط سبز) در کرانه باختری اشغالی خبر داده است.

این برای سومین بار در کمتر از دو هفته گذشته است که ارتش رژیم صهیونیستی از اعزام نیروهای اضافی به منطقه یاد شده خبر داد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شده که این نیرو با تمام توان خود برای حفاظت از خط تماس و حفظ امنیت این رژیم و شهروندانش ادامه خواهد داد.

منطقه «خط تماس» یک طرح امنیتی رژیم اسرائیل مبتنی بر حضور نظامی در منطقه نزدیک خط سبز، قدس و نواحی آن و بلوک‌های یهودی نشین بزرگ در کرانه باختری با هدف جلوگیری از نفوذ فلسطینی‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی که شامل مناطق جاشیه ای، گذرگاه دیوار جدا کننده و حصار امنیتی است.

در همین حال مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی نیز آماده باش امنیتی در فلسطین اشغالی و کرانه باختری را به بالاترین سطح افزایش دادند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به عملیات استشهادی در شهر «بنی براک» که نشان از استیصال او دارد، گفته که، «شب بسیار سختی است و ما امنیت را به خیابان‌های اسرائیل باز می‌گردانیم».

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که «شب بسیار سختی است و نیروهای امنیتی اسرائیل روزهای پرتنشی را در پیش دارند».

گزارش ها حکایت از آن دارد که سرزمین های اشغالی همچنان در شوک چند عملیات فلسطنیان قرار دارد و حتی برخی پیش بینی کرده اند که در صورت اجرای یک عملیات استشهادی دیگری در فلسطین اشغالی احتمال دارد کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سقوط کند.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش داده اند که، " نفتالی بنت" در اوج سخت ترین عملیات در فلسطین اشغالی طی سال های اخیر، رایزنی های امنیتی انجام داده است.

عملیات های شهادت طلبانه اخیر در سرزمین های اشغالی به ویژه در تل آویو و حیفا نشان می دهد که به رقم وجود و حضور شمار زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، این رژیم در تامین امنیت صهیونیست ها با مشکل اساسی روبه رو شده و این موضوع حکایت از آن دارد که توهم و رویای "نیل تا فرات" که شعار صهیونیست های غاصب بود، در اثر مقاومت رزمندگان جبهه اسلامی در فلسطین، لبنان و منطقه به محاصره شدن صهیونیست های اشغالگر در سرزمین های اشغالی ختم شده و دیری نخواهد پایید که زوال این رژیم با یاری خدا به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.