در آستانه برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نگرانی ها برای تشدید ترافیک و مشکل حمل و نقل همچنان ادامه دارد.

مخالفت پلیس و شورای شهر تهران با برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی/ منطقه دچار ترافیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه کتاب تهران پس از برگزاری دو دوره به صورت مجازی، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir آغاز می کند.

این درحالی‌ست که باتوجه به بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه حجم ترافیک در معابر تهران شهر افزایش پیدا کرده است حال به نظر می رسد با برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حجم این ترددهای شهری افزایش پیدا کند.

در واکنش به این مساله چندی پیش رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفته بود: با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلی افزایش ترافیک و طولانی شدن زمان سفر در معابر اجتناب‌ناپذیر است و شهروندان برای سفرهای روزمره خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند. با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بزرگراه‌های رسالت، همت و چمران و همین‌طور خیابان‌های مطهری و بهشتی با گره‌های ترافیکی جدی روبه‌رو خواهند شد.

حال سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن مخالفت با برگزاری کتاب تهران محل هایی نظیر مصلی و نمایشگاه بین المللی گفت: ما هیچ مشکلی با برپایی نمایشگاه های تخصصی و عمومی نظیر نمایشگاه کتاب و… نداریم. اتفاقا از برگزاری هر رویداد فرهنگی هم به شدت استقبال می کنیم اما نباید برگزاری یک نمایشگاه سبب ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان شود و در روند ترافیک اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: ما بارها در جلسات مختلف تأکید کردیم که باید برای مدیریت ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا در زمان و محل برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب تجدیدنظر صورت بگیرد و ما در سال گذشته نیز این موضوع را اعلام کردیم و قول هایی نیز به ما داده شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: در همین راستا نیز همان طور که پیش از این اعلام کردیم پلیس راهور برای تأمین آرامش و امنیت مردم و کاهش بار ترافیکی با برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در محل هایی نظیر مصلی، نمایشگاه بین المللی و هر نقطه ای که برگزاری نمایشگاه سبب اخلال در ترافیک شهر تهران شود، مخالف است و لازم است که مسئولان مربوطه چاره دیگری در این خصوص بیاندیشند.

همچنین اعضای کمیته حمل‌ونقل و ترافیک  «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»  با حضور معاون اداره کل حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، معاونان حمل‌ونقل و ترافیک منطقه شش، هفت و سه تهران، نمایندگان مترو، تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه، یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای بررسی نحوه دسترسی‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها، نحوه ورود و خروج و سایر خدمات ویژه ناشران، غرفه‌داران و مردم از مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

حال باید دید واکنش مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نسبت به این مخالفت‌ها و نگرانی‌ها برای تشدید ترافیک و افزایش تردد در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب چیست.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.