رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد گفت: میانگین عمر ناوگان مسافری این شهر از ۱۰ سال گذشته و به فرسودگی رسیده است، در ادوار گذشته اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدیدی به این ناوگان اضافه شده اما اکنون وضعیت مطلوبی در این بخش نداریم.

ناوگان اتوبوسرانی مشهد از مرز فرسودگی گذشته است

به گزارش قدس آنلاین، ایمان فرهمندی  افزود: هزینه تمام شده سرویس دهی توسط ناوگان اتوبوسرانی به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰  تومان رسید که این رقم در سال ۱۴۰۱ به هشت هزار تومان می‌رسد.

وی گفت: از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بهای هر سفر ناوگان اتوبوسرانی، سهم مسافر تنها ۷۵۰ تومان می‌شود، دولت نیز تقریبا کمک قابل توجهی نداشته و همه این هزینه را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش سرویس‌دهی اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد به عنوان مابه‌التفاوت نرخ پرداختی توسط شهروندان هزینه شده است که دولت در این بخش فقط ۱۳ میلیارد تومان کمک کرده و مابقی مابه التفاوت کرایه پرداختی مسافران را شهرداری تامین کرده‌ است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در ناوگان تاکسیرانی نیز تاکسیران، سرمایه گذار است و یارانه ای از شهرداری و دولت دریافت نمی کند لذا تلاش می شود نرخ کرایه به نحوی تنظیم شود که علاوه بر امکان استفاده برای مردم، بخشی از هزینه‌های تاکسی جبران شود.

فرهمندی خاطرنشان کرد: استفاده از حمل و نقل همگانی و پاک برای مردم باید کم هزینه باشد، باید محدودیت‌هایی نیز برای خودروهای شخصی به عنوان عامل آلاینده هوای شهر ایجاد شود.

وی در خصوص تخفیف هزینه حمل و نقل عمومی در مناطق کم برخوردار نیز افزود: در ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۱۳ خط با نرخ های پایین تر از نرخ مصوب با تخفیفات ۳۰ و ۹۰ درصدی برای خدمت رسانی پیش‌بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ناوگان قطارشهری نیز در ایستگاه‌های طبرسی، ولایت، فجر و غدیر نیز هزینه ای معادل نرخ اتوبوسرانی دریافت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.